شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
۰
سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۰

بامیه کاران شهرستان ری ۱۷۰۰ تن محصول برداشت می کنند

رییس جهاد کشاورزی شهرستان ری با اشاره به اینکه برداشت بامیه از مزارع این شهرستان آغاز شده است، گفت: امسال بامیه کاران این شهرستان یکهزار و ۷۰۰ تن محصول برداشت می کنند.
بامیه کاران شهرستان ری ۱۷۰۰ تن محصول برداشت می کنند
به گزارش توليد ايرانی؛ محمد عباسی اظهار داشت: امسال ۱۱۰ هکتار از اراضی مرغوب شهرستان ری در بخش‌های کهریزک و قلعه نو زیر کشت بامیه رفته است که پیش بینی می‌شود به طور میانگین در هر هکتار ۱۵ تن محصول بامیه برداشت شود.

وی ادامه داد: خاک حاصلخیز، آب مناسب و اقلیم ری این شهرستان را از گذشته تاکنون تبدیل به یکی از قطب‌های تولید بامیه در استان تهران کرده است.

عباسی با بیان اینکه کشت بامیه به طور متوسط در هر هکتار نیاز به سه کارگر دارد، افزود: کشت این محصول موجب ایجاد اشتغال برای ۳۳۰ نفر به صورت مستقیم شده است که این آمار در زمان‌های کاشت و برداشت افزایش نیز می‌یابد.

وی یادآور شد: قرار گرفتن شهرستان ری در کنار بازار بزرگ مصرف سبزی و صیفی جات از جمله بامیه باعث شده کشاورزان برای کشت این محصول رغبت بیشتری از خود نشان دهند.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با دارا بودن ۲۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می‌کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه‌ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان است.
کد مطلب: 10107
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *