جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۴

خرید آمبولانس دریایی از هلند علیرغم توان تولید داخل +عکس

در حالی کشتی‌سازان داخلی در شرایط نامساعدی به لحاظ سفارش به سر می‌برند که رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان از امضای قرارداد خرید ۲ فروند اورژانس دریایی با هلندی‌ها خبر داده، شناورهایی که سازندگان ایرانی به راحتی می‌توانند آن را تولید کنند.
خرید آمبولانس دریایی از هلند علیرغم توان تولید داخل +عکس
توليد ايرانی: چهارشنبه گذشته علیرضا آموزنده، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان  گفت:‌ موضوع خرید این دو فروند کشتی از جمله مفاد تفاهمنامه همکاری دو جانبه میان وزارت بهداشت و سازمان منطقه آزاد اروند  است که با خرید آنها ارائه خدمات به نقاط حاشیه ای و دریانوردان بهتر و گسترده تر می شود.
وی با بیان این‌که تا دو ماه آینده 10 دستگاه آمبولانس آی سی یو و ان آی سی یو به منطقه وارد می‌شود که این اتفاق برای نخستین بار در سطح کشور روی می دهد، افزود: ورود این کشتی مجهز به بهترین امکانات نقطه عطفی برای منطقه و اقدامی بسیار اساسی و حائز اهمیت در حوزه خدمات درمانی است، این کار با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند به انجام می رسد.
به گفته یکی از فعالان حوزه ساخت کشتی، طول آمبولانس‌های دریایی 13 تا 15 متر و از جنس آلومینیوم است. با توجه به امکانات و توانایی کشتی‌سازان داخلی، ساخت چنین شناورهایی به راحتی در داخل قابل انجام است.
امضای قرارداد با هلندی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که خردادماه امسال معاون اول رییس‌جمهوری مصوبه‌ هیئت دولت با موضوع "فهرست تکمیلی ممنوعیت خرید کالای خارجی دارای تولید مشابه داخل" را برای اجرا ابلاغ کرد.
بر اساس بند 85 این مصوبه، ورود انواع شناور، سکوهای حفاری و دکل‌های حفاری خشکی و دریا -که در داخل مشابه آن تولید می‌شود- به کشور ممنوع است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 1015
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *