دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
۰
جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۷

افزون بر ۳۰۰ هزار گردشگر از کرمانشاه دیدن کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از بازدید بیش از ۳۰۰ هزار گردشگر در چهار ماه اول سال جاری از پنج محوطه تاریخی و شاخص این استان خبر داد.
افزون بر ۳۰۰ هزار گردشگر از کرمانشاه دیدن کردند
به گزارش توليد ايرانی؛ امید قادری روز پنجشنبه  با اشاره به بازدید گردشگران از محوطه های تاریخی و فرهنگی طاق بستان، میراث جهانی بیستون، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی اظهار داشت: در چهار ماه نخست امسال ۳۱۳ هزار و ۲۶۴ گردشگر از این بناها و محوطه‌ها بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه با بیان اینکه در این مدت پنج هزار و ۶۶۴ گردشگر خارجی به استان سفر کرده اند، گفت: کرمانشاه را باید به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری توریست‌های خارجی تبدیل کنیم.

قادری با بیان اینکه مجموعه تاریخی – فرهنگی طاق بستان با ۱۷۷ هزار و ۳۰۸ نفر در صدر بازدید گردشگران استان کرمانشاه قرار دارد، تصریح کرد: میراث جهانی بیستون با ۱۰۰ هزار و ۱۶۲ نفر رتبه دوم بازدید و تکیه بیگلربیگی، تکیه معاون الملک و معبد آناهیتا به ترتیب رتبه‌های سوم تا پنجم بیشترین بازدید بوده اند.
وی در ادامه با اشاره به میزبانی کرمانشاه در اجلاس جهانی گردشگری روستایی در سال ۲۰۲۰، اظهار داشت: در این رویداد بین المللی تلاش می‌کنیم در ۵۰۵ روستای استان هر فصل یک رویداد و در مجموع ۲۰۲۰ رویداد روستایی برگزار شود که شاهد رشد قابل توجه گردشگران به استان خواهیم بود.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار و ۲۰۰ اثر شناسایی شده است که بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.
کد مطلب: 10241
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *