جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۶

تولید برد مدار چاپی توسط محققان کشور+عکس

محققان ایرانی با تولید بردهای الکترونیکی و امکان تولید انواع فیبر مدار چاپی، بخشی از نیاز صنایع مختلف این محصولات را مرتفع می‌کنند.
تولید برد مدار چاپی توسط محققان کشور+عکس
توليد ايرانی:بابک پاک‌نهال مجری طرح تولید بردهای مدار چاپی با اشاره به اینکه بردهای الکترونیکی در زمره یکی از مهم‌ترین قطعات پرکاربرد در صنایع است، گفت: هر روز بر دامنه مصرف این قطعه پرکاربرد افزوده می‌شود به طوریکه می‌توان اینگونه گفت که مغز الکترونیکی هوشمند ماشین، دستگاه و یا یک فرآیند، بردهای الکترونیکی آن است.

وی در رابطه با مشخصات فنی طرح گفت: برد مدار چاپی به صفحاتی گفته می‌شود که حاوی قطعات الکترونیکی مختلفی بوده و ارتباط بین آنها به جهت انجام یک فرمان توسط خطوط مدارچاپی صورت می‌گیرد. روش ساخت مدارچاپی هم مانند سایر فرآیندهای چاپ دارای سه بخش است. بخش نخست پیش از چاپ بوده که شامل طراحی برد الکترونیکی و در نهایت تهیه فیلم یا فرم چاپی جهت ارائه به خط تولید است.

پاک نهال ادامه داد: مرحله بعدی چاپ است که شامل کلیه فرآیندهای تولید برد الکترونیکی با استفاده از فرم چاپی تهیه شده مطابق با طراحی است. ضمن اینکه در این مرحله سایر فرآیندهای صنعتی مانند فرآیندهای شیمیایی و مکانیکی و... جهت تکمیل پروسه تولید برد الکترونیکی به کمک روش‌های پیشرفته چاپ صنعتی می‌آید. 

وی تصریح کرد: مرحله پس از چاپ که مرحله آخر است در واقع جزء فرآیندهای تکمیل تولید برد الکترونیکی بوده که شامل مونتاژ، تست و ایزولاسیون قطعات الکترونیکی مورد نیاز بردهای الکترونیکی منطبق با طراحی‌های صورت گرفته است.

وی با بیان این موضوع که شرکت ما با تولید محصول با تکنولوژی پیشرفته، گامی فراتر برداشته و به یاری خدا به زودی در زمره شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد، گفت: اکنون این مجموعه با توجه به سرمایه‌گذاری خود و همچنین حمایت صحا با فراهم آوردن ماشین‌آلات مجهز و ارائه کیفیتی ممتاز و نمونه یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های صنعتی کشور در زمینه تولید بردهای الکترونیکی به‌شمار می‌آید.

پاک نهال عنوان کرد: از جمله فعالیت‌های این مجموعه شامل مشاوره، طراحی و اجرای خدمات چاپ بردهای الکترونیکی بر روی انواع مختلف ورق‌های خام با ضخامت‌های مس از ۱۸ میکرون تا ۱۰۵ میکرون به صورت پیوسته (روزانه) و میکرون‌های بالاتر به‌صورت ناپیوسته (موردی) مورد نیاز صنایع خودروِسازی، تجهیزات پزشکی، اتوماسیون صنعتی، نفت و گاز، خانه‌های هوشمند و صنایع روشنایی و الکترونیک عمومی به صورت تولید و مونتاژ انواع بردهای الکترونیکی تک لایه، دو لایه، چند لایه و فرکانس بالاست.

وی در رابطه با تسهیلات صندوق حمایت از صنایع الکترونیک عنوان کرد: خوشبختانه روند دریافت تسهیلات به گونه‌ای پیش رفت که در زمان کوتاهی ما را به اهدافمان نزدیک‌تر کرد.

پاک نهال افزود: با کمک تسهیلات صحا و با توجه به اهداف و طرح‌های جاری شرکت، فرآیند خرید ماشین‌آلات موردنظر تسهیل و به زودی با مزیت رقابتی که در بازارهای جهانی پیدا خواهیم کرد گامی بزرگ در زمینه صادرات نیز برخواهیم داشت و به یاری خدا میزان واردات محصول موردنظر در این صنعت را به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهیم داد.

وی بیان کرد: در جهت ارتقاء خط تولید می‌توانیم به جرات ادعا کنیم که تنها شرکتی در ایران هستیم که تا مرحله کنترل فرآیند به‌طور کاملا اتوماتیک فعالیت کرده و توانایی رقابت با شرکت‌های برتر دنیا را در این صنعت دارا هستیم. ضمن اینکه تولیدات ما ارزبری این محصول را کم کرده و می‌تواند با توجه به دو پارامتر کیفیت بخش قابل قبولی از نیاز تولیدکنندگان ایرانی را مرتفع کند.
کد مطلب: 1119
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *