جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۹

افزایش تولید شیر خام در بازار +عکس

یک مقام مسوول گفت:تا پایان امسال تولید شیرخام در کشور از ۱۰ میلیون تن عبور کند و تولید ۸۳۵ هزار تن گوشت قرمز نیز محقق شود.
افزایش تولید شیر خام در بازار +عکس
توليد ايرانی:به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمد رضا صالحی رییس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه با تولید ۸۳۵ هزار تن گوشت قرمز ۹۰ درصد خود اتکایی تولید این محصول را حفظ خواهیم کرد، اظهار کرد: افزایش تولید گوشت قرمز از ناحیه دام سبک (گوسفند و بز) را از برنامه های معاونت امور تولیدات دامی عنوان کرد.
وی افزود: در برنامه ششم توسعه ضمن تولید سالانه یک میلیون تن گوشت قرمز، سهم دام سبک در تامین این محصول به بیش از ۸۰ درصدخواهد رسید.
ملاصالحی ادامه داد: اکنون سهم دام سبک گوسفند و بز در تامین گوشت قرمز کمتر از ۵۰ درصد است و بخش عمده از طریق گوشت گاو تامین می شود.
به گفته وی تلاش می کنیم افزایش تولید گوشت قرمز با اصلاح نژاد دام و مدیریت صورت گیرد.
قائم مقام معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی  در ادامه افزود: یکی از برنامه های معاونت امور تولید دام ورود گاوهای دو منظوره به منظور افزایش کمی و کیفی تولید شیر و گوشت گاو است.
وی با بیان این که به علت محدودیت های اقلیمی و دلایل فنی نمی توانیم نژادهای گوشتی دام سنگین را پرورش دهیم، گفت: تولید شیر برای ما در اولویت است و تولید گوشت در اولویت دوم قرار دارد.
ملاصالحی در مورد تولید شیر خام در برنامه ششم توسعه اذعان داشت: در این برنامه تولید ۱۱.۵ میلیون تن و در چشم انداز اقتصاد مقاومتی ۱۵.۵ میلیون تن تولید شیر خام هدفگذاری شده است.
ملاصالحی سرانه مصرف شیر خام در کشور را ۱۰۰ کیلو گرم عنوان کرد و گفت: ما با متوسط سرانه جهانی فاصله داریم.
انتهای پیام/
فاصله معنادار سرانه مصرف شیر با متوسط جهانی
کد مطلب: 1143
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *