تولید دستگاه جدید ثبت نوار مغز و عصب در ایران+عکس

13 آبان 1396 ساعت 11:01

محققان کشور موفق به تولید نسخه های جدید دستگاه ثبت نوار مغز، عصب و عضله شدند.


تولیدایرانی:یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی اقدام به گسترش تولید دستگاه‌هایی برای ثبت فعالیت‌های الکتریکی مغز و همچنین فعالیت‌های الکتریکی عصب و عضله کرده است.

 شهباز عسکری مدیرعامل این شرکت گفت: این شرکت با سابقه‌ای ۲۰ ساله، در زمینه تولید دستگاه‌های نوار مغز (EEG)، نوار عصب و عضله (EMG) و لوازم جانبی آنها و همچنین ارائه خدمات پس از فروش فعالیت می‌کند.

وی افزود: در طول این سال‌ها مدل‌های متفاوتی از این دستگاه‌ها توسط شرکت تولید شده که به متخصصان مغز و اعصاب، مراکز تحقیقاتی و بیمارستان‌ها ارائه شده است. براساس نظرات منتقدانه و مفید کاربران نهایی این دستگاه‌ها، بخش تحقیق و توسعه شرکت در جهت ارتقای محصولات خود گام برداشته و در حال حاضر مدل‌های تازه‌ای ارائه کرده است.

عسکری تصریح کرد: این مدل‌ها کاملا قابل مقایسه و رقابت با نمونه‌های خارجی خود بوده و سطح نویزپذیری آن‌ها بسیار پایین است. علاوه بر این، طراحی نرم‌افزار آن‌ها به گونه‌ای است که به راحتی برای کاربر قابل استفاده یا در اصطلاح کاربرپسند است. همچنین با توجه به تکنولوژی‌های به‌کار رفته در طراحی و ساخت این محصولات، در مقایسه با نمونه‌های خارجی، قیمت بسیار مناسبی دارند. 

وی با اشاره به اینکه کیفیت دستگاه‌ها به گونه‌ای است که علاوه بر تاییدیه وزارت بهداشت، موفق به دریافت گواهی CE،ISO ۱۳۴۸۵  و گواهی سلامت کشور کانادا (Health Canada) شده‌اند، عنوان کرد: از جمله ویژگی‌های مدل جدید دستگاه ثبت نوار مغز (EEG)، کاهش میزان نویزپذیری و نیز چک کردن امپدانس الکترودها  (Impedance checking) است که امکان کنترل کردن امپدانس الکترودهای متصل به سر بیمار برای ثبت سیگنال را به کاربر می‌دهد. 

مدیرعامل این شرکت افزود: بدین ترتیب کاربر پیش از ثبت سیگنال، می‌تواند از کیفیت اتصال الکترودها بر روی سر اطمینان حاصل کند. همین‌طور می‌توان به طراحی نرم‌افزار آن اشاره کرد. قابلیت Brain Mapping  طیف فرکانسی را برای یک بخش یا کل سیگنال ثبتی می‌دهد. این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که کاربر هر ترکیب مونتاژ مختلف که بخواهد را می‌تواند تعریف کرده و بر اساس آن‌ها گزارش نهایی را تهیه کند. همچنین، نسبت به مدل‌های پیشین این شرکت، مدل جدید قابلیت ثبت سیگنال تا ۳۲ کانال را دارد.

وی با تاکید بر این موضوع که در خصوص دستگاه ثبت نوار عصب و عضله (EMG)، تلاش‌های زیادی به منظور تغییر طراحی سخت‌افزار دستگاه به منظور کاهش نویزپذیری صورت گرفته است، افزود: همین‌طور می‌توان از ویژگی‌های نرم‌افزاری آن یاد کرد، به گونه‌ای که با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین (Machine learning)، امکان شخصی‌سازی تست‌ها برای کاربران وجود دارد.

عسکری با بیان این موضوع که با توجه به نیاز بازار و تقاضای مشتریان، لازم دیدیم تا تولید محصولات خود را افزایش دهیم گفت: از این رو برای تامین مواد اولیه این دستگاه‌ها، تقاضای تسهیلات از صحا کردیم که با همکاری و موافقت صندوق حمایت از صنایع الکترونیک مواجه شدیم و روند دریافت تسهیلات به خوبی پیش رفت.

وی افزود: با تسهیلات صحا توانستیم بخشی از این مواد اولیه مورد نظر را خریداری کرده و به هدف خود که همان گسترش تولیدات بود دست پیدا کنیم.


کد مطلب: 1154

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/1154/تولید-دستگاه-جدید-ثبت-نوار-مغز-عصب-ایران-عکس

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com