يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
۰
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۰

۶ کشور به مقصد صادرات گمرکات استان مرکزی افزوده شد

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: ۶ کشور امسال به کشورهای هدف صادرات گمرکات این استان افزوده شده است.
۶ کشور به مقصد صادرات گمرکات استان مرکزی افزوده شد
به گزارش توليد ايرانی؛ «اسماعیل حسینی» روز دوشنبه افزود: ۷۲۸ هزار و ۳۰ تن کالا به ارزش ۴۰۸ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۷۵۰ دلار از ابتدای سال جاری تا کنون از گمرکات استان مرکزی به ۶۸ کشور جهان صادر شد که تعداد این کشورها در پنج ماه سال گذشته، ۶۲ کشور بوده است.

وی ادامه داد: صادرات کالا از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور از نظر وزنی ۱۴ درصد افزایش و از نظر ارزشی هفت درصد کاهش یافته است.

مدیر کل گمرکات استان مرکزی گفت: افزایش ارزش دلار در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از جمله عوامل کاهش ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات این استان در سال جاری به خارج از کشور بوده است.

حسینی خاطر نشان کرد: انواع هیدروکربورها، آبمیوه و رانی، شمش، میلگرد آجدار، پلی اتیلن سنگین، شیشه، تینر فوری، پلی اتیلن سبک خطی، بلورجات و پلی پروپیل عمده کالاهای صادر شده از استان مرکزی به خارج از کشور بوده است.

وی افزود: ۷۷ هزار و ۹۴۰ تن کالا به ارزش ۱۹۷ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۷۶۱ دلار در قالب یک هزار و ۳۱۶ فقره اظهار نامه از ابتدای سال جاری تاکنون به استان مرکزی وارد شده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: واردات این کالاها به استان در پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۲۳ و ۳۵ درصد افزایش یافته است.

حسینی مواد اولیه پوشک، ماشین آلات و اجزای و قطعات، خمیر کاغذ، پوره، در قوطی آسان بازشو آلومینیومی، رنگ خوراکی، مونو پروپیلن گلایکول، شمش آلومینیوم، پاکت آبمیوه و کنسانتره را انواع کالاهای وارداتی به استان مرکزی عنوان کرد و ادامه داد: این کالاها از ۵۰ کشور جهان به این استان وارد شده است.

وی  خاطر نشان کرد: گمرکات استان مرکزی از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۹۶ میلیارد و ۶۶۱ میلیون و ۵۷۳ هزار ریال درآمد ملی و استانی داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان در این مدت ۸۴۷ میلیارد و ۶۴۰ میلیون و ۴۶۴ هزار ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت و بیش از 2 هزار و 900 واحد صنعتی از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور است.
کد مطلب: 12021
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *