خودکفایی ایران در تولید برخی لوازم خانگی +عکس

4 آذر 1396 ساعت 14:47

دبیر کل انجمن لوازم خانگی با بیان اینکه 75 درصد سهم بازار در اختیار تولید داخلی است ، گفت: سهم برخی لوازم مانند بخاری، آبگرمکن و کولر آبی تا صددرصد ( خودکفایی) است.


تولیدایرانی:حبیب اله انصاری در نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی افزود: در تولید برخی لوازم خانگی همه نیاز کشور را تامین می کنیم اما در مجموع لوازم خانگی اعم از انرژی بر و غیر انرژی بر تا 75 درصد در اختیار تولید داخلی است.

وی افزود: رکود داخلی باعث شده است بخشی از کارخانه های لوازم خانگی با ظرفیت پایینی فعالیت کنند چون قدرت خرید مردم کاهش یافته است و اگر رکود نبود رشد تولید این بخش افزایش می یافت.
انصاری گفت: اگر طرح کارت خرید اعتباری به طور شایسته و هدفمند اجرا می شد می توانست با افزایش تقاضای موثر به خروج از رکود و همچنین ورود به دوره رونق تولید لوازم خانگی کمک کند.
دبیر کل انجمن لوازم خانگی ایران افزود: برای رونق تولید باید هزینه ها کاهش یابد و نرخ سود بانکی که 20 تا 30 درصد است به نفع تولید کمتر شود و ساماندهی واردات و مبارزه با قاچاق کالا هم باید با جدیت انجام گیرد و کالاهای قاچاق لوازم خانگی مانند لوازم بهداشتی و مواد غذایی قاچاق نابود شود و نباید در انبارها بماند و می توان آن را برگشت هم داد.
صدا و تصویر دارد


کد مطلب: 1290

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/1290/خودکفایی-ایران-تولید-برخی-لوازم-خانگی-عکس

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com