پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۲

بازار ماهی در دست "چینی"ها!

یک مقام مسوول گفت: سال گذشته 10 هزار و 800 تن قزل آلا به بازارهای هدف صادر شد که نسبت به 2 سال پیش 7 برابر شده است.
بازار ماهی در دست "چینی"ها!
توليد ايرانی: آرش نبی زاده مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی  با اشاره به اینکه ایران رتبه نخست تولید قزل آلا در آب های شیرین را داراست، اظهار کرد: بنابرآمار، سال گذشته 140 هزارتن قزل آلا در کشور تولید شد که پیش بینی می شود امسال رقم تولید از این میزان کمتر نباشد.
وی افزود: با توجه به بحث بیماری ها، بیمه مزارع برای حداقل زیان تولیدکنندگان باید اجباری شود که متاسفانه این امر تا کنون محقق نشده است.
مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی با انتقاد از نرخ بالای تسهیلات بانکی گفت: تسهیلات با نرخ 15 و 16 درصد برای بخش کشاورزی منطقی نیست و دولت برای حمایت از تولیدکنندگان باید اقدام به پرداخت تسهیلات با نرخ 8 درصد کند.
نبی زاده با اشاره به معضل پیش روی صادرکنندگان اذعان کرد: علی رغم آنکه واردات تیلاپیا به سهولت از چین انجام می شود اما به دلیل ممنوعیت امکان صادرات قزل آلا وجود ندارد و حال جای سوال است  که اگر پروتکل ایران و چین امضا نشده چگونه واردات تیلاپیا انجام می شود.
این مقام مسوول از رشد 7 برابری صادرات قزل آلا خبر داد و گفت: سال گذشته 10 هزار و 800 تن قزل آلا به بازارهای هدف صادر شد در حالیکه این رقم در سال 94،هزار و 500 تا هزار و 600 تن بوده است.
به گفته مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی، پیش بینی می شود که تا پایان سال رقم صادرات قزل آلا به 20 هزارتن برسد.
وی با انتقاد از این مسئله که تیلا پیا بازار داخل را اشباع کرده است، بیان کرد: ورود تیلا پیا در سبد غذایی خانوار، کاهش تقاضا و قیمت قزل آلا را به همراه داشته است که از این رو تولیدکنندگان چاره ای جز صادرات ندارند.
 
کد مطلب: 1303
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *