پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۵

ظرفیت مناسب کشور در تولید کره های گیاهی +عکس

کشمیری گفت: سرمایه گذاری مناسبی در این بخش به وجود آمده که می توان در جهت تولید و صادرات از آن بهره گرفت.
ظرفیت مناسب کشور در تولید کره های گیاهی +عکس
توليد ايرانی: محسن کشمیری دبیر انجمن کره گیاهی ایران در همایش بین المللی روغن های خوراکی، دانه های روغنی و صنایع وابسته اظهار کرد: اکنون 12 شرکت، اعضای این انجمن بوده که با برندهای تجاری شناخته شده در حال فعالیت هستند.
وی افزود: مطابق استانداردهای ملی کشور 5 نوع کره گیاهی وجود دارد که در حوزه پخت و پز و مارگارین مایع هنوز تولیدکنندگان ایرانی ورود پیدا نکرده اند اما در آینده یکی از محصولاتی که می تواند وارد بخش مصرف شوند.
کشمیری با اشاره به اینکه 15 میلیون تن انواع کره گیاهی در جهان تولید می شود، بیان کرد: کشورهای لهستان، آلمان، انگلیس، بلژیک و لوکزامبورگ اصلی ترین تولیدکنندگان کره گیاهی در حوزه اتحادیه اروپا هستند.
وی با بیان اینکه سرانه مصرف کره گیاهی در اتحادیه اروپا 5 تا 6 کیلوگرم در سال است ، گفت: در جهان عقایدی شکل گرفته که هدف آن گرایش بیشتر به سمت و سوی مصرف کره گیاهی است.
دبیر انجمن کره گیاهی ایران ادامه داد: شعارها و ادعاهایی بر روی کره گیاهی در بسیاری از کشورها درج می شود که از جمله آنها تولید محصول بدون چربی لبنی، چربی بدون ترانس و غنی شده با ویتامین ها و مواد معدنی بر مبنای شریعت گیاه خواری که تمایل به مصرف آنهاست، افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه پتانسیل مناسبی در صنعت کره گیاهی در کشور وجود دارد، افزود: سرمایه گذاری مناسبی در این بخش به وجود آمده که می توان در جهت تولید و صادرات از آن بهره گرفت.
کشمیری ادامه داد: قابلیت تولید این محصولات بادانش فنی کنونی وجود دارد و با رویکرد بین المللی می توان به توسعه محصولات پرداخت.
وی با بیان اینکه این انجمن در سال 81 به ثبت رسیده است، بیان کرد: اکنون این انجمن در سراسر کشور با هدف حفظ حقوق کارفرمایان در تولید، بسته بندی و توزیع کره گیاهی مشغول به فعالیت اند.
این مقام مسئول در خصوص چشم اندازهای پیش روی انجمن گفت: صادرات محصول، حمایت از بروزرسانی ثبت تکنولوژی کره گیاهی و مارگارین در داخل، بهبود سیستم آموزش، فرهنگ سازی مصرف و تنوع تولید محصولات خانوار از جمله این چشم اندازها به شمار می رود.
انتهای پیام/
تنها 5 نوع کره گیاهی در کشور وجود دارد
کد مطلب: 1308
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *