پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۱
چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۳

تعطیلی کارخانه "دستکش حریر" به خاطر بدهی وزارت بهداشت!

مدیر کارخانه دستکش حریر ایران گفت: عدم پرداخت بدهی 360 میلیارد ریالی مجموعه ما را به تعطیلی کشانده است.
تعطیلی کارخانه "دستکش حریر" به خاطر بدهی وزارت بهداشت!
توليد ايرانی: جلال فرج زاده، مدیر کارخانه دستکش حریر ایران واقع در شهرک صنعتی فاز 2 ارومیه در گفت و گو با ندای ارومیه با اشاره به تعطیلی کارخانه وبیکاری کارگران شاغل در این واحد صنعتی اظهار کرد: عدم وصول بدهی ها و در نتیجه کمبود منابع مالی، دستکش حریر ایران را که بزرگترین و فعال ترین واحد تولید دستکش در سطح کشور است را به تعطیلی کشانده است.

وی افزود: مجموعه طلب ما از بیمارستان ها به 36 میلیارد تومان می رسد که نبود آن ما را در پرداخت حقوق کارگران و خرید مواد اولیه با مشکل مواجه کرده است.

مدیر کارخانه دستکش حریر ایران تصریح کرد: به طور کلی علی رغم این که خرید مواد اولیه ناگزیر به شکل نقدی انجام می شود، برگشت سرمایه ما همواره با تاخیر چند ماهه صورت می گرفت اما بیمارستان ها این بار عدم پرداخت 36 میلیارد بدهی از سال 1395 به معنای واقعی کلمه دست ما را در حنا گذاشته است.

وی ابراز داشت: حتی اگر 30 درصد مطالبات ما پرداخت شود هم از این وضعیت بحرانی خارج می شویم در این میان حداقل انتظاری که از مسئولین استانی داریم صرفا انعکاس این مشکل به وزارتخانه است که امیدواریم لااقل در انجام این اقدام کوتاهی نکنند.

فرج زاده با اشاره به این که چند ماه است زنگ خطر تعطیلی دستکش حریر را به صدا در آورده و مسئولین استان را در جریان این مشکلا قرار داده بودیم، گفت: ای کاش آقایانی که ادعا می کنند از کسانی که حتی برای دو نفر هم شغل ایجاد کنند حمایت های جدی خواهیم کرد، همین اشتغال موجود را حفظ کنند و اجازه ندهند حدود 500 نفر از کارگران با تجربه و متخصص یکشبه بیکار بشوند.

مدیر کارخانه دستکش حریر ایران خاطرنشان کرد: پرداختی ما به کارگران هر ماه رقمی بالغ بر یک میلیارد تومان است و با توجه به مشکلی که پیش آمده علی رغم میل باطنی ناچار شده ام قرارداد کار حدود 500 نفر از کارگران مجموعه را تمدید نکنم که اتفاقی بسیار تلخ و ناخوشایند است.
کد مطلب: 1314
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *