واردات "میمون" و "بز" به کشور!

13 آذر 1396 ساعت 9:23

باتوجه به افزایش واردات انواع حیوانات زنده از قبیل میمون و بز، رئیس سازمان دامپزشکی اهداف واردات این حیوانات را مطرح و اعلام کرد: واردات انواع حیوان زنده با هر هدفی فقط با مجوز سازمان دامپزشکی امکان‌پذیر است و آنچه به صورت رسمی وارد شده، مجوز این سازمان را دارد.


تولیدایرانی:علیرضا رفیعی‌پور  اظهار کرد: هرگونه حیوان زنده‌ای بخواهد از مرزهای کشور به صورت رسمی وارد شود، باید از سازمان دامپزشکی مجوز داشته باشد؛ در غیر این صورت امکان ورود ندارد.

وی افزود: واردات انواع حیوان زنده غالبا با اهداف تحقیقاتی مانند میمون صورت می‌گیرد یا آنکه بهبود و اصلاح ژنتیکی مدنظر است که می‌توان به واردات بز اشاره کرد که در این صورت هر آنچه در آمار گمرک ثبت شده است، دقیقا با مجوز سازمان دامپزشکی وارد شده و همه مراحل قرنطینه‌ای و بهداشتی را برای اخذ مجوز گذرانده است.

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: اگر دام زنده مانند بز غیر از اهداف تحقیقاتی و اصلاح ژنتیکی قرار باشد به کشور وارد شود، فقط از دو طریق امکان‌پذیر است که می‌توان به واردات دو استان سیستان و بلوچستان و گلستان(اینچه‌برون) اشاره کرد؛ چرا که به عنوان مثال در سیستان و بلوچستان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که دام‌های وارداتی فقط در این استان مورد استفاده قرار گیرند و از آنجا خارج نشوند.

بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی هفت ماهه نخست امسال بیش از ۱۵ هزار تن انواع حیوان زنده از قبیل میمون و بز به ارزش بالغ بر ۳۱.۵ میلیون دلار از کشورهای مختلف وارد شده که از نظر وزنی ۱.۶۱ درصد و از نظر ارزشی ۱۰.۶۸ رشد را نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته تجربه کرده است.
انتهای پیام


کد مطلب: 1329

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/1329/واردات-میمون-بز-کشور

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com