پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۷

تولید پهپاد ۴ باله برای اولین بار در ایران + عکس

جوانان نخبه کشورمان پهپادی ساخته‌اند که با چهار بال پرواز می‌کند و در دنیا نمونه‌ای ندارد.
تولید پهپاد ۴ باله برای اولین بار در ایران + عکس
توليد ايرانی:
یکی از عوامل مؤثر در راه پیشرفت و آبادانی کشور اختراعات و رویدادهای جدید علمی هستند و در این میان جوانان نخبه‌ای که استعداد درخشان هستند همراه با اختراعاتشان راه را برای پیشرفت روزافزون کشور هموار کرده‌اند.
در این گزارش به معرفی یکی از اختراعات این جوانان  عضو بنیاد ملی نخبگان می‌پردازیم.
گروهی از جوانان نخبه دانشگاه‌های آزاد سراسر تهران متشکل از وحید احمدی، محمدرضا ذوالقدری و حسین غلامی موفق به طراحی و ساخت پهپاد‌هایی شدند که در کشور و در جهان اول و بی مانند هستند.
 وحید احمدی سر‌گروه تیم دانشجویی سماوات در خصوص پهپادهایی که طراحی کرده‌اند اظهار کرد: تیم ما موفق به طراحی ۳ پهپاد با عنوان سیمرغ ۱، سیمرغ ۴ و پهپا‌د چهار باله سَها شده است که در دنیا نمونه‌ای ندارد و به تازگی رونمایی شده است.
وی در خصوص پهپا‌د سیمرغ ۱ گفت: این پهپاد تا قبل از طراحی بوسیله ما در کشور معرفی نشده بود، طراحی این پهپا‌د به صورت کاملاً اتوماتیک است و عمود بلند می‌شود و به جلو حرکت می‌کند، با توجه به آنتن‌هایی که بر روی سطح زمین قرار می‌گیرد اطلاعات و نقاط مورد نظر توسط این پرنده دریافت می‌شود و پهپاد کار اصلی خود که عکسبرداری است را انجام می‌دهد و پس از اتمام کارش با موتور خود بازمی‌گردد.
ساخت پهباد‌های ۴ باله برای اولین بار توسط جوانان نخبه
ساخت پهپاد‌ داخلی با خصوصیات منحصر به فرد
 این مخترع کشورمان در خصوص پهپاد دیگری که  موفق به تولید آن شده‌اند، خاطرنشان کرد: سیمرغ ۴ به عنوان اولین پهپاد و پرنده‌ای است که با خصوصیات مخصوص به خود در دنیا معرفی شده است و تست‌های پروازی را انجام داده است در این پهپاد جریان باد استفاده بسیاری دارد و وجه تمایزش با پهپادهای دیگر این است که به جای داشتن 2 بال چهار بال دارد، بحث پایداری که از مهمترین عوامل است در این پهپاد به خوبی انجام گرفته است.
 احمدی با خاطرنشان کردن این موضوع که این پهپاد طراحی کاملاً جدیدی دارد، گفت: یکی از مواردی که در این پهپا‌د به صورت ابتکاری انجام گرفته این است که با ۲ سیستم باتری‌ای و سوختی کار می‌کند یعنی موتور پیشرو آن به صورت سوختی است و پرواز در حالت عمود آن همراه با موتور الکتریکی انجام می‌گیرد.
 وی تصریح کرد: در خصوص چهار باله بودن پهپاد، دانشجویان دانشکده‌های مختلفی نسبت به ما اعتراض کردند که پس از ۳ ماه تفکر توانستیم قابلیت تا شدن را به بال‌های این پهپاد اضافه کنیم یعنی پهپاد پس از آنکه از زمین بلند شد موتورهایش اقدام به بستن بال‌ها می‌کنند و این پهپاد تا ۳ ساعت توان پرواز کردن دارد.
باید بگویم دولت آمریکا که ادعا می‌کند در علم و فناوری پیشرفت بسیار زیادی دارد هنوز  موفق به تولید این پهپاد نشده است.
 خبرنگار: جعفری‌/پهباد‌هایی که برای اولین بار‌ در دنیا ساخته شده‌اند
احمدی با اشاره به اینکه این پرنده‌ها قابلیت انجام عملیات نظامی را دارند، گفت: عموماً از این پهپاد‌ها برای شناسایی و امدادرسانی استفاده می‌شود، اما اگر لازم باشد در موارد نظامی هم می‌توان از آنها کمک گرفت.
 مخترع کشورمان در خصوص ایستگاه‌های زمینی این پهپادها یادآور شد: یک آنتن مرکزی برای تمام این پهپاد‌ها تولید شده که فرکانس‌های استاندارد جهانی و تصاویر را از مراکز زمینی به پهپادها می‌فرستد باید به این موضوع اشاره کنم که کلیه طراحی‌های این پهپادها از بدنه تا آنتن‌های زمینی کاملاً بومی بوده و در کشور تولید شده است.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 1375
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *