جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵

صنعت ماشین سازی کشور به سمت ورشکستگی پیش می رود+عکس

مهرکی گفت: صنعت ماشین سازی تنها با ۳۰ درصد ظرفیت واقعی خود در حال فعالیت است و اگر مسوولان فکری برای نجات این صنعت نکنند، در آینده صنعت ماشین سازی ازبین می رود.
صنعت ماشین سازی کشور به سمت ورشکستگی پیش می رود+عکس
توليد ايرانی:
کسری مهرکی فعال حوزه صنعت اظهار کرد: روابط مالی بسیاری از واحدهای صنعتی با بازار به صورت پرداخت چکی بود اما به دلیل برگشت خوردن آنها، در دو سال گذشته، به صورت نقد پول خود را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه اکنون، شرکت تولیدی 500 میلیون چک برگشتی دارد،افزود:به دلیل اینکه فروشمان بر اساس پرداخت نقدی تغییر کرده،میزان فروش به شدت پایین آمده و همین امر موجب شده تا گردش مالی بسیاری از تولید کننده های صنعتی کاهش پیدا کند.
مهرکی اضافه کرد:اکنون برخی از بانک های کشور اعلام ورشکستگی کرده اند و در بسیاری از موسسات مالی تخلف های مختلفی  ایجاد شده که این امر موجب شده تا خارجی ها نتوانند به راحتی به سیستم بانکی اعتماد کنند.
این فعال حوزه ماشین سازی در پایان تاکید کرد:صنعت ماشین سازی جز صنایع مادر است وباید صنایع دیگر پول داشته باشند تا از ما خرید کنند و به دلیل رکود صنعت ماشین سازی تنها با 30 درصد ظرفیت واقعی خود در حال فعالیت است و اگر مسوولان فکری برای نجات این صنعت نکنند،در آینده صنعت ماشین سازی کشور نابود خواهد شد.
انتهای پیام/
مسوولان باید فکری کنند
کد مطلب: 1404
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *