دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۱

فعالیت‌های خدماتی بهترین محیط کسب و کار در تابستان

اتاق تعاون در بررسی فصلی شاخص ملی کسب و کار مربوط به تابستان امسال، فعالیت‌های خدماتی را دارای بهترین وضعیت محیط کسب و کار و فعالیت استخراج معادن را بدترین محیط در بین فعالیت‌ های اقتصادی اعلام کرد.
فعالیت‌های خدماتی بهترین محیط کسب و کار در تابستان
توليد ايرانی: گزارش روز یکشنبه اتاق تعاون کشور، اتاق‌ها براساس ماده ۴ قانون بهبود فضای کسب و کار موظفند برای اطلاع سیاستگذاران از وضعیت محیط  کسب و کار در کشور، شاخص‌های ملی محیط کسب و کار در ایران را سالانه و فصلی حسب مورد به تفکیک استان‌ها، بخش‌ها و فعالیت‌های اقتصادی،
سنجش و اعلام کنند و به همین منظور طرح ملی پایش محیط کسب و کار بصورت فصلی مورد ارزیابی قرار می‌ گیرد که تاکنون دوازده دوره این نتایج منتشر شده است.
بررسی وضعیت محیط کسب و کار بخش تعاون در تابستان امسال نشان داد که، محیط کسب و کار در تابستان امسال از نگاه فعالان بخش تعاون، وضعیت مطلوب‌تری نسبت به فصل و سال گذشته دارد.
این بررسی که با حضور ۴۸۴ نفر فعال اقتصادی در بخش تعاون انجام شد و رقم شاخص ملی بخش تعاون، ۶.۰۹ (نمره بدترین ارزیابی ۱۰ است) محاسبه شده که نشان از بهبود وضعیت این شاخص نسبت به ارزیابی فصل گذشته (بهار ۱۳۹۸ با میانگین۶.۱۹) دارد  همچنین نسبت به سال گذشته (تابستان ۹۷ ، میانگین ۶.۳۸) وضعیت بهبود شاخص‌ها را نشان می‌دهد.
به گزارش واحد آمار و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران، از نظر فعالان بخش تعاون، محیط کسب و کار در تابستان ۱۳۹۸ وضعیت مطلوبتری نسبت به فصل و سال گذشته  را دارد.
لازم به ذکر است، تابستان ۹۷ رقم شاخص به ۶.۳۸ رسید که بدترین وضعیت محیط کسب و کار در دوازده دوره این پایش بود که به ثبت رسید. نوسان شدید نرخ ارز و ناپایداری قیمت‌ها از مهمترین علل ثبت این رقم به شمار می‌رود.
به گفته «مصطفایی» مدیر آمار و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران، بی ‏ثباتی و غیرقابل پیش ‏بینی بودن قیمت‏‌ها، دشواری تامین مالی، موانع در فرآیند اداری و اخذ مجوزهای کسب و کار، بی‌‏ثباتی سیاست‏‌ها، مقررات و رویه‌‏های اجرایی مولفه‌های نامناسب محیط کسب و کار بخش تعاون در تابستان امسال
بود. همچنین محدودیت‌ دسترسی به حامل‌های انرژی (برق، گاز، گازوئیل و…)، محدودیت‌ دسترسی به آب و محدودیت‌های دسترسی به شبکه تلفن همراه و اینترنت مناسب‌ترین مولفه‌های محیط کسب و کار بخش تعاون در این دوره عنوان شد.




     
کد مطلب: 14041
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *