جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۳

تولید انبوه کیت تشخیص سریع بیماری در ایران +عکس

یک شرکت دانش بنیان ایرانی با فناوری نانو، موفق به تولید انبوه کیت‌های تشخیص سریع در مواقع اضطراری مانند سکته قلبی، بارداری، مسمویت و عفونت شد.
تولید انبوه کیت تشخیص سریع بیماری در ایران +عکس
توليد ايرانی:
به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، با توجه به پیشرفت‌های اخیر در حوزه فناوری‌های زیستی، امروزه کیت‌های تشخیص سریع پیش از سکته قلبی، بارداری، مسمومیت، عفونت و حتی آزمایش‌های سوءمصرف مواد مخدر در افراد و یا آلودگی آب و غذا نیازی ضروری برای هر فرد یا آزمایشگاه تشخیص طبی است. 
کیوان دبیر، مدیر شرکت تولید کننده کیت گفت: این شرکت از سال ١٣٨٩ کیت‌های تشخیص سریع بر اساس روش ایمونوکروماتوگرافی جهت شناسایی افراد مشکوک به عارضه‌ها را با نانوذرات طلا تولید کرده است.
وی افزود: به‌طور مرسوم کیت‌های تشخیص سریع برای تشخیص‌های پزشکی یا برای آزمون‌های خانگی، در تشخیص سریع سکته قلبی، عفونت‌ها، مسمومیت‌ها، بارداری، مصرف مواد مخدر و توهم‌زا، تشخیص باقیمانده سموم در مواد غذایی و آب به کار می‌روند. به‌عنوان‌مثال، شناسایی مواد مخدر (متامفتامین) یکی از مهم‌ترین کاربردهای آن‌هاست. 
وی در توضیح کاربرد فناوری نانو در این محصولات گفت: به دلیل مساحت سطحی زیاد نانوذرات طلا، زیرلایه موجود در محصول می‌تواند توسط آنتی‌بادی‌های متفاوت عامل‌دار شود که این منجر به حساسیت بیشتر آزمون می‌شود.
دبیر ادامه داد: نانوذرات به دلیل اندازه‌های کوچکشان می‌توانند به‌راحتی در میان تخلخل‌های نیترو سلولز حرکت کرده و به خط آزمون برسند؛ ازاین‌رو، رنگ قرمز کلوئید طلا برای استفاده در آزمون تشخیص سریع ضروری است.
وی خاطر نشان کرد: شرکت زیست ابزار پژوهان روزانه بالغ بر ٢٠ هزار عدد از انواع کیت‌های سریع یا رپید تست تولید می‌کند؛ این کیت‌ها نسبت به دیگر روش‌های تشخیص، ارزان، سریع و قابل‌حمل هستند و در بسیاری از رشته‌ها مانند پزشکی، دامپزشکی، صنایع غذایی و دارویی کاربرد دارند.
مدیر شرکت تولید کننده کیت افزود: این آزمون‌ها برای نمایش نتایج نیاز به مقدار کمی نمونه دارند. از طرفی این آزمون‌ها کیفی بوده و معمولاً قادر به تشخیص ماده موردنظر در عرض ۱ تا ۱۰ دقیقه بوده که این زمان‌ها به نوع آزمون و نوع نمونه وابسته است.
وی گفت: این شرکت هم‌اکنون نیاز درمانی و تشخیصی دانشگاه‌های علوم پزشکی، مراکز بهداشت و مراکز آزمایشگاهی و بیمارستانی کشور را تأمین می‌کند و موفق به کسب استانداردهای بین‌المللی و گواهی نانومقیاس شده است. 
کد مطلب: 1464
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *