جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۷

تولید گل همراه با اشتغال زایی + عکس

رئیس جهاد کشاورزی خمین گفت: میزان تولید گل‌های شاخه بریده به بیش از ۴۵ میلیون گل می‌رسد و ارزش ریالی آن بیش از ۷۶ میلیارد تومان است که این امر خمین را در رتبه نخست استان قرار داده است.
تولید گل همراه با اشتغال زایی + عکس
توليد ايرانی: احمدرضا جعفری، رئیس جهاد کشاورزی خمین در گفتگو با خبرنگار خمین نیوز، در خصوص کشت گلخانه‌ای در این شهرستان گفت: در شهرستان خمین ۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت محصولات گلخانه‌ای اختصاص یافته که از این میزان، ۴۵ هکتار به تولید گل‌های شاخه بریده و ۱۰ هکتار نیز به کشت صیفی‌جات اختصاص دارد.
جعفری افزود: کشت گل‌های شاخه بریده گونه‌های مختلفی دارد که می‌توان به رز، میخک، لیلیوم، زنبق، شب‌بو، آنتوریم، گلایول، ژربرا، لیسیانتوس اشاره کرد و همچنین از کشت صیفی‌جات، می‌توان خیار گلخانه‌ای، گوجه فرنگی، توت فرنگی و انواع فلفل رنگی را نام برد.
 

عدم وجود پایانه صادرات گل در شهرستان خمین/فعالیت نزدیک به هزار نفر در عرصه کشت و تولید گل‌های شاخه بریده
وی به میزان تولید گل‌های شاخه بریده اشاره کرد و گفت: میزان تولید این محصول به بیش از ۴۵ میلیون گل می‌رسد و ارزش ریالی آن بیش از ۷۶ میلیارد تومان است که این امر خمین  را در رتبه نخست استان قرار داده است.
جعفری اظهار کرد: گل‌های شاخه بریده برای فروش به بازار گل کشور در تهران عرضه می‌شود که به دلیل عدم وجود پایانه صادرات گل در شهرستان، امکان صادرات این محصولات شاخص به کشورهای منطقه وجود ندارد و این امر یکی از مشکلات در این عرصه تولیدی است. از دیگر مشکلات در این زمینه بالا بودن هزینه تولید و نوسانات بسیار قیمت محصول در بازار است.
رئیس جهاد کشاورزی خمین در ادامه گفت: در شهرستان خمین ۲۷۰ نفر به طور مستقیم و ۷۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم در عرصه کشت و تولید گل‌های شاخه بریده به فعالیت مشغول هستند.
 

بالابردن راندمان آبیار تا بیش از ۹۵ درصد با کشت گلخانه ای
وی افزود: استفاده از سیستم آبیاری موضعی_ قطره‌ای که راندمان آبیاری را به بیش از ۹۵ درصد افزایش می‌دهد، از مزایای کشت گلخانه‌ای است که  برای کشت دیگر محصولات نیز استفاده از این نوع روش توصیه می‌شود.
 
جعفری همچنین با اشاره به حمایت‌های لازم از تولیدکنندگان در این عرصه خاطرنشان کرد: خرید تجهیزات گلخانه‌ای موردنیاز با توجه به سطح زیرکشت، از محل خط اعتباری مکانیزاسیون با عاملیت بانک کشاورزی و با اعطای وام بلندمدت و کارمزد ۱۵درصد، از جمله حمایت‌هایی است که به تولیدکنندگان گلخانه‌ای تعلق می‌گیرد.
 
کد مطلب: 1535
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *