پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۴

تولید نفت ایران افزایش یافت+عکس

طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، تولید نفت ایران در ژوئیه سال میلادی جاری به ۳.۸۲۴ میلیون بشکه در روز رسید.
تولید نفت ایران افزایش یافت+عکس
توليد ايرانی: گزارش اوپک بر مبنای منابع ثانویه نشان می‌دهد تولید نفت ایران در ماه میلادی گذشته به ۳.۸۲۴ میلیون بشکه در روز رسیده است که ۶.۹ هزار بشکه در روز نسبت به نرخ ۳.۸۱۷ میلیون بشکه در روز افزایش نشان می‌دهد.

متوسط تولید نفت خام ایران در سه ماهه دوم سال میلادی جاری به ۳.۷۹۴ میلیون بشکه در روز بالغ شد که در مقایسه با ۳.۷۹۶ میلیون بشکه در روز تولید سه ماهه اول دو هزار بشکه در روز کاهش داشت.
آمار تولید اوپک بر مبنای اطلاعاتی که از سوی ایران ارائه شده است، نشان می‌دهد تولید کشور در ژوئیه سال میلادی جاری ۳.۹۰۰ میلیون بشکه در روز بود که در مقایسه با ۳.۸۸۰ میلیون بشکه در روز در ماه ژوئن ۲۰ هزار بشکه در روز افزایش داشت.
طبق آمار پنج منبع ثانویه، مجموع تولید اوپک که متشکل از ۱۴ عضو است، به ۳۲.۸۷ میلیون بشکه در روز در ماه ژوئیه رسید که ۱۷۳ هزار بشکه در روز نسبت به ماه پیش از آن افزایش داشت. تولید نفت خام در لیبی، نیجریه و عربستان سعودی افزایش یافت در حالی که در عراق، آنگولا و ونزوئلا کاهش نشان داد.
بر اساس گزارش ماهانه اوپک، ارزش سبد مرجع اوپک بر مبنای ماه به ماه در ژوئیه ۱.۷۲ دلار یا ۳.۸ درصد افزایش یافت و به ۴۶.۹۳  دلار در هر بشکه رسید. ارزش سبد مرجع اوپک در مقایسه با سال گذشته ۳۳.۷ درصد یا ۱۲.۵۵ دلار افزایش داشت و ۴۹.۷۵ دلار در هر بشکه بود.
قیمت نفت سنگین ایران در ماه ژوئیه ۴۶.۰۱ دلار بود که در مقایسه با ماه ژوئن ۱.۳۹ دلار یا ۳.۱ درصد افزایش داشت. متوسط قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۴۹.۳۶ دلار در هر بشکه بوده است.
کد مطلب: 1562
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *