جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۵

پوشاک ایرانی نیازمند حمایت دولت+عکس

رئیس اتحادیه پوشاک در خصوص وضعیت بازار پوشاک اظهار کرد: افق آینده صنعت پوشاک کشور امیداوار‌کننده است.
پوشاک ایرانی نیازمند حمایت دولت+عکس
توليد ايرانی: ابوالقاسم شیرازی بیان کرد: صنعت پوشاک و تولید کنندگان نیازمند حمایت ضرب‌العجل دولت هستند. افزایش دسترسی سریع افراد به مواد اولیه، ملزومات تولید و ارتقای دانش فنی تولیدکنندگان از جمله اقداماتی است که موجب تسهیل امور می‌شود.

رئیس اتحادیه پوشاک با بیان اینکه افزایش نرخ ارز تاثیر مثبتی بر کاهش واردات داشته است، افزود: بالا رفتن قیمت دلار نه تنها باعث به صرفه نبودن واردات پوشاک برای افراد شده بلکه موجب ایجاد یک فضای رقابتی برای محصول تولیدکنندگان داخلی نیز شده است.

تاکنون اقدامات موثری در خصوص کاهش میزان وارات صورت نگرفته است و دستگاه‌های نظارتی واردات را در تنه اصلی کاهش نداده‌اند. چرا که بخش زیادی از اقدامات مقابله‌ای با این موضوع در سطح خرده فروشی بوده که این امر نیز اثری در این باره نداشته است.

شیرازی با بیان اینکه هم اکنون شاهد واردات بی رویه در بخش پوشاک به صورت قانونی هستیم، افزود: این امر باید مورد بازنگری، بحث و بررسی قرار گیرد.

چراکه در اصل واردات باید موجب ارتقای سطح کیفی تولیدات داخلی و فاصله قیمتی زیاد با نمونه‌های خارجی در بازار عرضه شود.

هم اکنون پوشاک خارجی موجود در بازار در رده کیفی نمونه‌های داخلی است و با قیمت‌های نازلی در بازار به فروش می‌رسد، که این موضوع موجب تضعیف تولیدات داخلی در بازار شده است.

عضو اتاق اصناف تصریح کرد: تا پایان سال حدود ۲ ماه زمان باقی مانده است و دولت باید به سرعت اقداماتی در زمینه کاهش قاچاق و تسهیل امور تولیدکنندگان اجرا کند. ما توقع داشتیم که طی سه ماه گذشته برنامه‌هایی در این باره از جانب دولت در دستور کار قرار گیرد.

شیرازی با تاکید بر اینکه بانک‌ها تاثیر زیادی بر افزایش حجم نقدینگی و ثبات آن دارند، مطرح کرد: تسهیلات بانکی باید موجب تاسیس، نوسازی و توسعه واحدهای تولید باشند، اما هم اکنون نرخ بالای سودهای بانکی در کشور اثری متناقض برجای گذاشته است.

در اکثر مناطق دنیا نرخ سود بانکی تک‌رقمی است در حالیکه این عدد در کشور ما ۱۸ درصد است.
وی با اشاره به فاصله کم باقی مانده تا بازار شب عید گفت: بخش زیادی از فروشگاه‌های عضو اتحادیه با نزدیک شدن به بازار شب عید در صدد فروش فوق العاده تولیدات داخلی هستند تا مردم با قیمتی مناسب به خرید پوشاک با کیفیت مطلوب اقدام کنند.

رئیس اتحادیه پوشاک درباره بازار شب عید کسبه پلاسکو هم بیان کرد: تمام وعده‌هایی که به کسبه آسیب دیده پلاسکو داده شده بود به مرحله اجرا نرسیده است. این افراد در یک سال اخیر از گردش مالی مناسبی برخوردار نبوده‌اند.

به همین سبب اگر یک نمایشگاه بهاره در محل مجتمع نور برگزار شود موجب تبلیغ این کسبه و توسعه فعالیتشان خواهد شد.

شیرازی در پایان گفت: تنها درخواست کسبه پلاسکو ساخت دوباره ساختمانشان است، که با توجه عملیاتی نشدن وعده‌ها، سازمان‌های مربوط باید هر چه سریع‌تر به فکر اجرایی کردن این مهم باشند.
 
 
کد مطلب: 1587
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *