شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۸

تشکیل ستاد ویژه تهیه کالاهای بهداشتی در وزارت بهداشت

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت گفت: در مورد ماسک و مواد ضدعفونی کننده ستادی در سازمان غذا و دارو تشکیل و اقدامات لازم در این زمینه انجام می شود.
تشکیل ستاد ویژه تهیه کالاهای بهداشتی در وزارت بهداشت
توليد ايرانی:سیدداوود موسوی گفت:‌ موضوع رصد و پایش کالا به صورت ویژه در دستور کارگروه تنظیم بازار قرار دارد و مواردی که مشکلاتی وجود دارد این کارگروه اقدامات خود را انجام می‌دهد.
معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت بیان داشت: در مورد ماسک، ژل و مواد ضد عفونی کننده ستاد ویژه‌ای در سازمان غذا و دارو به نمایندگی این سازمان، معاون تولید امور صنایع وزارت صمت، تشکیل و اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود. 
وی اظهار داشت: به دلایل شرایط خاص داروخانه‌ها و رعایت موازین بهداشتی و بر اساس قوانین موجود نظارت بر داروخانه‌ها بر عهده وزارت بهداشت است. 

* بازرسان سازمان حمایت امکان حضور در داروخانه‌ها را ندارند
موسوی گفت:‌ امکان حضور بازرسان سازمان حمایت و سازمان‌های صنعت معدن و تجارت در داروخانه‌ها به دلیل موانع قانونی امکان پذیر نیست و این وظیفه متوجه بازرسان دانشگاه‌های علوم پزشکی و تعزیرات است؛ لیکن در گشت‌های مشترک با دستگاه‌های مرتبط انبارهای مختلفی کشف و پرونده‌های مختلفی در این ارتباط مضافا گرانفروشی توزیع کنندگان تشکیل شده است. 
معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت اظهار داشت: با پیگیری به عمل آمده و تلاش برای افزایش سطح تولید با تغییر خطوط تولید و اخذ مجوزهای لازم در حداقل زمان ممکن برای تولید انواع ماسک به ویژه برای تامین ماسک‌های n95 و همچنین استقرار بازرس مقیم از سوی سازمان حمایت در محل واحدهای تولیدی جهت نظارت بر تحویل کالا حسب حواله‌های صادره از سوی سازمان غذا و دارو و جلوگیری از تحویل به عوامل غیر درب کارخانه و توزیع از طریق شرکت‌های پخش منتخب در سطح عرضه، داروخانه‌ها و مراکز درمانی قطعا به واسطه تامین مکفی کالا قیمت‌ها متعادل خواهد شد و تخلفات به حداقل ممکن خواهد رسید. 
 
کد مطلب: 18240
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *