چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۳

آجیل وارداتی جای تولید داخلی را تنگ کرد + عکس

در حالی که کشور ما رتبه نخست تولید پسته و رتبه سوم تولید گردو را در جهان دارد همچنین بهترین بادام زمینی جهان در ایران تولید می شود اما شاهد آجیل های وارداتی در بازار هستیم.
آجیل وارداتی جای تولید داخلی را تنگ کرد + عکس
به گزارش توليد ايرانی به نقل از با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و جنب و جوش مردم برای خریدهای نوروزی بازار شب عید رونق خاصی پیدا کرده است، در این میان خرید کالاهای ایرانی با توجه به شرایط اقتصادی کشور و ضرورت حمایت از تولید داخلی می تواند شادی را به اقشار و اصناف مختلف جامعه از جمله کشاورزان، کارگران و صنعتگران بازگرداند.

در این بازارهای شلوغ دیگر افزایش قیمت آجیل و خشکبار تنها دغدغه نیست زیرا علاوه بر قیمت باید از نوع آن نیز پرسیده شود. متاسفانه در بازار کنونی به وفور بادام هندی، گردوی شیلیایی، پسته آمریکایی و تخمه ژاپنی یافت می شود در حالی که هیچ کدام از آنان کیفیت آجیل های ایرانی را ندارند.

از سوی دیگر مردم تمایل به خرید آجیل ایرانی دارند و به سختی می توان مشتری را یافت که به قصد خرید آجیل خارجی به بازار رفته باشد

به گفته مردم اگرچه بسیاری از مردم نمی توانند آجیل ایرانی و خارجی را از هم تمیز دهند و برای اطلاع از آن از فروشنده آجیل سوال می کنند اما معتقدند آجیل خارجی طعمی شبیه آجیل مانده دارد.

1
ایرانی داعیه دار تولید بهترین آجیل دنیا است
احمدی، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار نیز گفت: ایران ادعای بهترین و با کیفیت ترین تولیدات آجیل را دارد اما هیچ وقت میزان تولید کافی ندارد زیرا در شرایطی که بهترین بادام زمینی دنیا را داریم اما زمین های شمال کشور به جای اینکه زیر کشت محصول برود در حال تبدیل شدن به ویلا است.

وی با بیان اینکه ایران رتبه اول تولید پسته و سوم گردو در جهان را دارد، افزود: در خصوص پسته آمریکایی ما وارداتی نداشته ایم اما خودمان در تولید گردو با کمبودهای مواجه ایم.

به گزارش مرصاد ، با توجه فرصت بازار شب عید، برای حمایت از تولیدات داخلی و کاهش نرخ بیکاری همه ما با خرید کالاهای ایرانی می توانیم نقش مهمی را در این زمینه ایفا کنیم.
کد مطلب: 2119
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *