جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۳

ایجاد کمپین حمایت از تولید ایرانی

مدیر مسئول روزنامه همدلی،گفت: در کنار راه اندازی کمپین خرید کالای داخلی باید تولیدکنندگان را به سمت تولید کالای باکیفیت ترغیب کنیم.
ایجاد کمپین حمایت از تولید ایرانی
توليد ايرانی: ولی الله شجاع پوریان روز پنجشنبه در پاسخ این سوال که ارزیابی او از تاکید بر خرید کالای داخلی به عنوان یک مولفه اقتصاد مقاومتی ، چیست به خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: هیچ اقتصاد دانی منکر تاثیر مثبت خرید تولیدات داخلی در توسعه اقتصادی کشور نیست اما لازم است این مسیر هموار باشد نمی‌توان در کشور کالا یا خدمات باکیفیت تولید نکرد ولی انتظار داشت مصرف‌کننده استقبال کند.

وی افزود: دنیای امروز دنیای رقابت است؛ در هر کالا و خدماتی شاهد ارائه انوع مختلف و متنوعی هستیم و شاید خیلی هم عادلانه نباشد که بار تحقق اقتصاد مقاومتی را فقط به دوش مردم بیندازیم.
او گفت: به عنوان مثال سال‌هاست که سیاست‌های سخت‌گیرانه ای را برای ورود خودروهای خارجی به منظور حمایت از تولید داخلی درپیش گرفته‌ایم، اما یک بار کارشناسان تحقیق کنند تا متوجه شویم تولیدکنندگان تا چه اندازه خود را به استانداردهای روز دنیا نزدیک کرده‌اند.

شجاع پوریان با تاکید براینکه خرید کالای داخلی باعث رونق اقتصاد و کاهش بیکاری می‌شود گفت: اساس اقتصاد را تولید تشکیل می دهد وقتی تقاضا زیاد باشد، طبعا تولید هم زیاد می شود درنتیجه کارخانه‌ها جان گرفته که نفع آن هم برای کارخانه‌دار و هم کارگر است.

** مردم به نقش خود واقف اند
مدیر مسئول روزنامه همدلی اظهار داشت: تردید نکنید اگر محصول داخلی همطراز و یا حتی نزدیک به مشابه خارجی باشد، شهروند ایرانی به سمت محصول خارجی نمی‌روند.
شجاع پوریان افزود: مردم به نقش خود واقف اند خوب می‌دانند خرید یک کالای داخلی یعنی کمک به کارگر ایرانی پس لازم است بسترهای مناسب برای این امر فراهم شود.

** تعریف اقتصاد مقاومتی را روشن کنیم

وی درپاسخ به اینکه شما چه راهکارهایی را برای تحقق اقتصاد مقاومتی پیشنهاد می‌کنید؟ گفت: اول باید تکلیف خودمان را با اقتصاد مقاومتی روشن کنیم. یعنی منظورمان از اقتصاد مقاومتی چیست؟ عدم تعامل با اقتصاد دنیا یا افزایش سطح توانمندی صنایع و تولیدکنندگان داخلی است؟ می‌خواهیم درهای اقتصاد کشور را به روی خارجی‌ها ببندیم یا اینکه در عین تعامل با اقتصاد جهانی به دنبال ارتقای اقتصاد داخلی باشیم؟

شجاع پوریان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته آنچه از مفهوم اقتصاد مقاومتی به ذهن متبادر می شد تاکید بر خودکفایی، کاهش آسیب‌پذیری در برابر تحریم‌ها و حمایت از تولید داخلی بود اینها مفاهیم ارزشمند و قابل قبولی هستند؛ اما باید از مرحله ذهن به عین برسند، باید قابلیت اجرا پیدا کنند.

وی گفت: گام مهم دیگر، تقسیم کار میان تولیدکننده و مصرف‌کننده است، یعنی باید توازن میان این دو گروه برقرار باشد؛ حمایت از یک جریان به معنای نادیده‌گرفتن حقوق طرف مقابل نشود.

به گفته عضو مجمع نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، نکته مهم دیگر تعیین عرصه های قابل رقابت و میزان توان این رقابت است. در اقتصاد قرار نیست همه کالاها تولید داخل باشد؛ اگر تولید کالایی در کشور زیان‌بر است و در زمره کالاهای اساسی هم قرار ندارد بهتر است از چرخه تولید خارج شود.

شجاع پوریان تصریح کرد: اقتصاد ما باید از سیطره تصمیمات حاکمیتی خارج شود؛ متاسفانه بازار ما خیلی بالاتر از میانگین جهانی متاثر از اتفاقات سیاسی است. آرامش و ثبات سیاسی، رونق اقتصادی می‌آورد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) همسو با تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه، کمپین خبری خرید کالای باکیفیت داخلی را با هدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات خود راه اندازی کرده است.
 
کد مطلب: 26
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *