جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
۰
يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۱

جای خالی بانک‌های بزرگ در اشتغال‌زایی

نماینده مردم سرایان، بشرویه، فردوس و طبس در مجلس با اشاره به اینکه جای بانک‌های بزرگ در موضوع اشتغال خالی است، گفت: متأسفانه دولت نتوانسته است بانک‌های بزرگ را مجاب به پرداخت تسهیلات در حوزه اشتغال کند.
جای خالی بانک‌های بزرگ در اشتغال‌زایی
توليد ايرانی: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان‌جنوبی در این جلسه اظهار داشت: در بحث تسهیلات اشتغال روستایی در استان تاکنون یک‌هزار و 73 طرح به مبلغ 54 میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده و آخرین میزان پرداختی در این حوزه در استان توسط چهار بانک عامل مشخص شده 54 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است.

عباس رکنی ادامه داد: در بحث اشتغال روستایی در استان 63 میلیارد و 700 میلیون تومان طرح مصوب وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه 14 طرح اشتغال ملی استان مربوط به جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت است، افزود: باید پیگیری‌ها در مورد این طرح‌ها توسط این دو دستگاه و بانک‌های عامل مربوطه مستمر باشد تا در پرداخت تسهیلات به این طرح‌ها به نتیجه برسیم.

لزوم پیگیری مبلغ یک‌هزار میلیاردی برای خسارت خشکسالی به کشاورزان

نماینده مردم سرایان، بشرویه، فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه اظهار داشت: در رابطه با خسارت کشاورزان در بحث خشکسالی براساس مصوبه هیأت دولت یک‌هزار میلیارد ریال پرداخت خسارت برای کشاورزان مشخص شده است.

محمدرضا امیرحسنخانی افزود: برای پرداخت تسهیلات در رابطه با اشتغال روستایی بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید مشخص شده‌اند که در این موضوع جای بانک‌های بزرگ خالی است.

وی ادامه داد: متأسفانه دولت نتوانسته است بانک‌های بزرگ را مجاب به پرداخت تسهیلات در حوزه اشتغال نماید.

نماینده مردم سرایان، بشرویه، فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مشکلی در پرداخت تسهیلات به طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها وجود دارد، بانک‌ها باید این مشکلات را به نمایندگان استان گزارش دهند زیرا هر روز قیمت‌ها در حال افزایش بوده و دیگر طرح معرفی‌شده توجیه اقتصادی برای فرد متقاضی نخواهد داشت و فردی که می‌خواسته اشتغال ایجاد کند ورشکسته خواهد شد.

هیچ کدام از طرح‌های ملی استان تاکنون به مرحله پرداخت نرسیده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان‌جنوبی نیز در ادامه اظهار داشت: ای کاش در بحث اشتغال نمایندگان مردم ورود می‌یافتند و بانک‌های بزرگ برای ورود به این موضوع مجاب می‌شدند.

مشیرالحق عابدی با بیان اینکه هر چند رتبه استان در بحث پرداخت تسهیلات اشتغال در بین سایر استان‌ها رتبه‌ای ارزشمند است اما این رتبه درخور تلاش و زحمات دستگاه‌ها و بانک‌های عامل نیست، تصریح کرد: چهار بانک در کلان کشور برای پرداخت تسهیلات اشتغال انتخاب شده‌اند که در این بین رتبه بانک توسعه تعاون در استان نسبت به سایر بانک‌ها برتری داشته است.

وی با اشاره به طرح‌های بزرگ اشتغال استان که به کارگروه ملی ارسال شده گفت: هنوز هیچ کدام از این طرح‌ها پرداختی نداشته که بدون شک نوسانات ارزی این طرح‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: 14 طرح اشتغال استان که به کارگروه ملی رفته هنوز هیچ کدام به مرحله پرداخت نرسیده و دلمان را خوش کرده‌ایم که رقم بالایی است و استان جزو رتبه‌های برتر خواهد بود.

عابدی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی آغاز کننده در بحث انرژی‌های تجدیدپذیر بوده است، یادآور شد: دستورالعمل آمده که این طرح در رشته‌های مرتبط با طرح‌های اشتغال قرار گرفته است.
 
کد مطلب: 3381
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *