يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
۰
جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۰

ثبت پایین ترین نرخ بیکاری در دولت سیزدهم

ثبت پایین ترین نرخ بیکاری در دولت سیزدهم

به گزارش توليد ايرانی، این هفته تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران از کاهش نرخ بیکاری در تابستان امسال به ۷.۹ درصد حکایت داشت که کمترین میزان نرخ بیکاری در دولت سیزدهم و دست‌کم در ۲۰ سال گذشته به شمار می‌رود.
در همین راستا محمود کریمی بیرانوند - معاون اشتغال وزیر کار از کاهش نرخ بیکاری تابستان ۱۴۰۲ در ۲۱ استان خبر داد و اعلام کرد که کاهش نرخ بیکاری در تابستان امسال و ایجاد ۹۰۷ هزار شغل از ابتدای سال تاکنون بیانگر آن است که به هدفگذاری ایجاد یک میلیون شغل در سال ۱۴۰۲ نزدیک شده‌ایم.
به گفته وی براساس آمار اعلامی مرکز آمار ایران در بازه زمانی تابستان ١٣٨٦ تا تابستان ١٤٠٢، نرخ بیکاری کل کشور در تابستان ١٤٠٢ برابر ۷.۹ درصد اعلام شده که کمترین نرخ بیکاری در بازه ١٧ساله است. سیدصولت مرتضوی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از احتمال جابه‌جایی دهک های کم درآمدی خبر داد و گفت: دهک‌های هشتم و نهم نیز به دنبال پیوستن دهک‌های ششم و هفتم به تدریج به طرح کالابرگ الکترونیکی اضافه خواهند شد.
ایجاد ۲۵۰ هزار شغل خانگی در دو سال دولت سیزدهم خبر دیگری بود که وی اعلام کرد و گفت: سهم مشاغل خانگی از کل اشتغال متعهد شده دولت حدود ۱۵ درصد است و از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شده در کشور، ۱۵۰ هزار شغل مربوط به مشاغل خانگی است.
معاون اشتغال وزیر کار هم در چهل و هشتمین نشست ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی از افزایش تعداد رشته‌های مشاغل خانگی به بیش از ۶۰۰ رشته شغلی و اعطای اینماد توسط وزارت صمت به مشاغل خانگی خبر داد. آنطور که وی گفته طی هفت ماهه امسال ۱۲۸ هزار مجوز مشاغل خانگی صادر و بیش از ۸۵ هزار شغل خانگی ایجاد شده است.
محمد شیخ حسینی - مدیرعامل بانک توسعه تعاون نیز خواستار تقویت و افزایش سرمایه‌ بانک‌ شد و تاکید کرد: اگر بخواهیم سهم ۵ درصدی بخش تعاون را به ۲۵ درصد برسانیم، به صرف وجود یک بانک که سرمایه‌اش اندک است، کار مشکلی است و برای این منظور باید کار بزرگی صورت گیرد.
اعطای مشوق‌ها و حمایت‌های مالی به شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ و شرکت‌های توسعه عمران شهرستانی خبر دیگری بود که از سوی مدیرکل توسعه سرمایه‌گذاری اقتصاد تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شد.
به گفته وی در راستای اجرای قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و اجرایی‌شدن بند (۷۰) احکام اجرایی سند توسعه تعاون، با هدف تقویت و توسعه همه‌جانبه شرکت‌های تعاونی دهیاری و شرکت‌های توسعه عمران شهرستانی و ترویج فرهنگ تعاون و افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی با بهره‌گیری از ظرفیت مشارکت مردمی، دستورالعمل نحوه اعطای مشوق‌ها و حمایت‌های مالی شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها و شرکت‌های توسعه عمران شهرستانی به امضای معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری، وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیده است.
خبر دیگر این هفته به تصویب تخصیص شناسه ملی به «کانون کارآفرینان برتر رسمی» اختصاص داشت که پس از ۱۳ سال از تاسیس کانون های کار آفرینی و برای نخستین بار انجام می شد.
به گفته معاون اشتغال وزیر کار اساسنامه کانون کارآفرینان برتر رسمی در بیست و نهمین نشست شورای عالی اشتغال با رویکرد ارتقای جایگاه کانون‌های کارآفرینان برتر و توجه جدی به گسترش تعامل بین اجزای زیست‌بوم کارآفرینی تدوین شد و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این مصوبه را به استانداران ابلاغ کرد.
 این هفته سازمان آموزش فنی و حرفه ای در گزارشی جزییات اجرای طرح آموزش در محیط واقعی کار را تشریح کرد و گفت:طی شش ماهه نخست امسال بیش از ۶۳ هزار نفر از مهارت آموزان با ثبت‌نام در طرح آموزش در محیط واقعی کار، دوره‌های آموزش مهارتی را در بنگاه‌های اقتصادی گذرانده‌ و بیش از ۲۹ هزار و ۷۰۰ واحد پذیرنده نیز از این طرح استقبال کرده‌اند.
 
کد مطلب: 37659
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *