شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۲

کاهش قیمت دلار در بازار ارز

کاهش قیمت دلار در بازار ارز

به گزارش توليد ايرانی، شنبه هفته جاری (۲۰  آبان ماه) بازار ارز نوسانی نسبت به آخرین ساعات معاملات در روز پنجشنبه هفته گذشته (۱۷ آبان ماه)، کار خود را آغاز کرد. در این بازار قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله و بازار آزاد (غیر رسمی) تا آخرین روز همین هفته روند نوسانی را ادامه داد.
به عنوان مثال هر دلار آمریکا در روز شنبه هفته جاری (۱۸ شهریور ماه) در بازار آزاد (غیررسمی) به حدود ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده بود، اما همین نرخ تا روز یکشنبه با نوسان ناچیزی مواجه شد. دوشنبه هفته جاری نیز چند صد تومان کمتر شد. همین روند قیمتی تا پایان روز کاری این هفته ادامه پیدا کرد و نهایتا دلار در محدوده قیمتی روزهای نخست هفته روی محدوده ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان باقی ماند و هفته خود را به پایان رساند.
قیمت دلار به صورت اسکناس و حواله در مرکز مبادله نیز روند نوسانی را تجربه کرد. به گونه‌ای که شنبه ۲۰ آبان ماه به ترتیب ۴۱ هزار و ۳۹۴ تومان و ۳۷ هزار و ۶۳۱ تومان قیمت‌گذاری شد و تا آخرین روز هفته جاری چهارشنبه (۲۴ آبان ماه) با افزایش جزئی به ۴۱ هزار و ۵۰۴ تومان و  ۳۷ هزار و ۷۳۱ تومان رسید.
یورو نیز در نخستین روز این هفته در حدود ۵۴ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد اما بعد از گذشت دو روز، یعنی دوشنبه نرخ آن با افزایش چند صد تومانی مواجه شد. نهایتا یورو به کانال ۵۵ هزار تومانی وارد شد.
نرخ اسکناس و حواله یورو در مرکز مبادله ارز و طلا نیز این روند نسبتا باثبات را تجربه کرد. چرا که از ابتدای هفته جاری به ترتیب از ۴۴ هزار و ۱۶۰ تومان و ۴۰ هزار و ۱۴۵ تومان به ۴۵ هزار و ۷۳ تومان و ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان رسید.
درهم و سایر ارزها نیز در بازار به تبعیت از دلار و یورو روند قیمتی نوسانی را تجربه کردند و باید دید در ادامه و هفته‌های پیش رو روند قیمت‌ها در بازار ارز تا کجا ادامه خواهد داشت.
 
کد مطلب: 37732
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *