شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۰

پرداخت مالیات در خرید طلا؛ تنها برای اجرت و سود

در پی بحث‌های اخیر پیرامون ثبت معاملات طلا در سامانه مودیان و اخذ مالیات در معاملات طلا و جواهر، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد که اخذ ٩ درصد مالیات طلا صرفاً از اجرت و سود طلا باید گرفته شود و اصل طلا طبق قانون، معاف از مالیات است.
پرداخت مالیات در خرید طلا؛ تنها برای اجرت و سود
به گزارش توليد ايرانی، نادر بذرافشان ضمن اشاره به اینکه تا سال ۱۴۰۰، کل اصل طلا، اجرت و سود مشمول ارزش افزوده می‌شد که  هزینه سنگینی را برای مردم در برداشت، اظهار کرد:  اما از تیر ماه سال ١۴٠٠ به بعد دیگر بر روی اصل طلا  مالیات محاسبه نمی‌شود و خریداران در صورت مشاهده تخلف، می‌توانند موضوع را پیگیری کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با حضور در یک برنامه تلویزیونی ادامه داد: تنها از اجرت ساخت و درصدِ سود فروشنده، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده در خرید طلا محاسبه می‌شود.

گفتنی است که‌ پس از چند سال از تلاش برای حذف مالیات از اصل مبلغ طلا، در نهایت این قانون در ١٢ تیر ماه سال ١۴٠٠ مصوب شد که بر اساس آن، ۹ درصد مالیات خرید طلا دیگر تنها به سود و اجرت طلا تعلق می‌گیرد و اصل طلا از این مالیات معاف است.  

بر این اساس،  طبق قانون، کل شمش داخلی و وارداتی از مالیات ارزش‌افزوده معاف هستند. در حقیقت افرادی که شمش طلای داخلی تولید کنند یا واردات شمش طلا داشته باشند، از پرداخت مالیات ارزش افزوده معاف هستند.  
 
کد مطلب: 38005
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *