يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۱

در بحبوحه بحران اقتصادی، نتانیاهو بودجه جنگ غزه را افزایش می‌دهد

در حالی که جنگ غزه تاکنون روزانه میلیون‌ها دلار برای رژیم صهیونیستی هزینه داشته و این رژیم با کسری بودجه هنگفتی مواجه است، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه از افزایش بودجه جنگ غزه خبر داد.
در بحبوحه بحران اقتصادی، نتانیاهو بودجه جنگ غزه را افزایش می‌دهد
به گزارش توليد ايرانی، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: جنگ ماه‌ها طول خواهد کشید، بنابراین امروز بودجه آن را افزایش خواهیم داد.

وی افزود: ما در حال حاضر نیاز داریم بیشتر از آنچه برنامه‌ریزی کرده بودیم برای امنیت بودجه اختصاص دهیم. افزایش بودجه جنگ به ما این امکان را می دهد که در سال ۲۰۲۴ جنگ را ادامه داده و آن را تکمیل کنیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: بر اساس بودجه جدید اسرائیل، ما مالیات بر سود بانکی را افزایش خواهیم داد و بودجه جنگ در ازای کاهش بودجه بقیه وزارتخانه‌ها افزایش می‌یابد.

طبق پیش‌نویس اصلاح‌شده بودجه سال ۲۰۲۴ تل‌آویو، پیش‌بینی می‌شود سقف کسری بودجه رژیم صهیونیستی از ۲.۲۵ درصد به ۶.۶ درصد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۴ افزایش یابد.

قرار بود وزیران رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه بحث درباره بودجه تجدیدنظر شده را آغاز کنند که شامل هزینه‌های گزاف برای تأمین مالی جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و حماس می‌شود و انتظار می‌رود صبح دوشنبه رای‌گیری انجام شود.

براساس پیش‌نویس بودجه رژیم صهیونیستی، جنگ با حماس که از ۷ اکتبر آغاز شد، رشد اقتصادی سال ۲۰۲۴ را به میزان ۱.۱ درصد، پس از کاهش ۱.۴ واحدی در سال ۲۰۲۳، کاهش خواهد داد.

تأثیر مالی جنگ بر صهیونیست‌ها در سال‌های ۲۰۲۳-۲۰۲۴ به میزان ۱۵۰ میلیارد شِکِل (۴۰.۲۵ میلیارد دلار) تخمین زده می‌شود و این با فرض پایان جنگ در سه ماهه اول سال است.

پیشتر هم روزنامه «واشنگتن‌پست» به نقل از تحلیلگران نوشت که اقتصاد رژیم صهیونیستی ضربه سنگینی خورده و تاثیر آن بر بخش فناوری پیشرفته، نگران‌کننده است. این روزنامه نوشت جنگ غزه ۱۸ میلیارد دلار یا حدود ۲۲۰ میلیون دلار در روز برای کابینه اشغالگر هزینه داشته است.
 
کد مطلب: 38020
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *