شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۳

افزایش ۴۰ درصدی ترانزیت نسبت به پارسال

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از رشد ۱۴ درصدی در حمل و نقل کالا، ۱۲ درصد در حمل و نقل مسافران برون‌شهری و ۴۰ درصد در حوزه ترانزیت نسبت به سال گذشته خبر داد.
افزایش ۴۰ درصدی ترانزیت نسبت به پارسال
به گزارش توليد ايرانی،      داریوش امانی در نشست مجمع عمومی این سازمان اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم در حفظ درآمدهای سازمان کوشا باشیم و بهره‌وری را بالا ببریم، همچنین تلاش داریم درآمدهای جدید و پایداری را به غیر از بودجه دولت دنبال کنیم تا خودکفا باشیم و برای نیل به این هدف ضروری است این حجم از عملیات و ماموریت‌هایی که در سازمان در حال انجام است به درستی و به نحو احسن انجام شود.

امانی ضمن ابراز رضایتمندی از حجم عملیات انجام شده در سال جاری در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: در سال جاری ۲۸۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور احداث شد که در نوع خود بی‌نظیر بوده است، در بخش حمل و نقل کالا نیز در سال جاری ۱۴ درصد و در بخش حمل و نقل مسافر ۱۲ درصد رشد وجود داشته، همچنین در حوزه ترانزیت نزدیک به ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته ایجاد شده است.

وی افزود: ایجاد زیرساخت ها، نگهداشت زیرساخت‌ها، اجرای روکش آسفالت در راه‌های منتهی به پایانه‌های مرزی از موضوعات مهم و اولویت‌های سازمان است، همچنین اهمیت کریدورهای ترانزیتی در دیپلماسی اقتصادی کشور دارای جایگاه ویژه‌ای است ازجمله افتتاح گذرگاه مرزی آستارا که در پی نشست‌های مختلف طرفین تحقق یافت و با افتتاح این گذرگاه بخشی از ترافیک سنگین این محور کاهش یافت که از اقدامات مهم این سازمان در یک‌سال گذشته بوده است.

رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از مهم‌ترین سازمان‌های خدمات‌رسان در کشور است و نقش ویژه این سازمان در خدمت رسانی به مردم بر کسی پوشیده نیست چرا که در مقاطع مختلف سال و در مناسبت‌ها شاهد زحمات شبانه روزی این عزیزان هستیم و با شایستگی بارها مورد تقدیر دولت و مجلس و سایر نهادها قرار گرفته است. اخیراً هم به جهت تسهیل در امر اقامه نماز در راه های مواصلاتی کشور مفتخر به دریافت لوح تقدیر از رئیس محترم جمهور شد که جای تقدیر و تشکر دارد و امیدواریم این سازمان بتواند دستاوردهای بیشتری را در خدمت به مردم و خدمت به نظام داشته باشد.

نورایی بیان کرد: عملکرد مجموعه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در همه عرصه‌های جامعه و مشارکت اجتماعی مردم تاثیرگذار است و اکثر مردم در سفرهای خود از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند، بنابراین اگر فرایند سفر آسان‌تر باشد و کاربران جاده‌ای سختی کمتری متحمل شوند، بی تردید در اتحاد و انسجام مردم تاثیرگذار است و این‌ آثاری است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با عملکرد سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای ارتباط دارد.

وی افزود: مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به لحاظ سختی و گستره کاری، زحمات زیادی را متحمل می‌شود و نظر مجمع همواره بر این بوده تا حد امکان از پیشنهادات ارائه شده در سازمان حمایت کند و در دستور کار خود قرار دهد.

شایان ذکر است؛ بررسی صورت‌های مالی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و ارائه گزارش عملکرد مربوط به دوره مالی ۱۴۰۱ و ۹ ماهه سازمان به مجمع عمومی و ارائه سایر موارد مطروحه از موضوعات مطرح شده در این نشست بود.
کد مطلب: 38052
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *