شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
يکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۳

بدترین هفته برای طلای جهانی رقم خورد

قیمت طلا در روز جمعه (۱۹ ژانویه) برای بدترین هفته خود در بیش از یک ماه گذشته تعیین شد زیرا دلار و بازدهی خزانه‌داری آمریکا پس از عقب نشینی بانک‌های مرکزی آمریکا در برابر انتظارات برای کاهش زودهنگام نرخ‌ها در میان نشانه‌هایی از انعطاف‌پذیری در اقتصاد، تقویت شد.
بدترین هفته برای طلای جهانی رقم خورد
به گزارش توليد ايرانی، هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۰۲۳ دلار و ۵۲ سنت رسید. با این حال، تاکنون در هفته ۱.۲ درصد کاهش یافته است. قیمت طلای آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۰۲۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

شاخص دلار آمریکا ۰.۲ درصد کاهش داشت اما تاکنون در این هفته نزدیک به یک درصد افزایش یافته است. بازدهی اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا به بالاترین حد خود در پنج هفته اخیر یعنی ۴.۱۶۳۲ درصد رسید.

داده‌های منتشر شده نشان داد که بیکاری در ایالات‌متحده در هفته گذشته به پایین‌ترین سطح از اواخر سال ۲۰۲۲ رسیده که نشان می‌دهد رشد شغل احتمالاً در ژانویه ثابت باقی مانده است.

بر اساس این گزارش، احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس از حدود ۷۱ درصد در هفته گذشته به ۵۴ درصد کاهش یافته است. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۲.۷۶ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۰۸.۶۵ دلار رسید و پالادیوم ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۹۴۵.۲۴ دلار رسید.
کد مطلب: 38057
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *