يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۰

استاندارد آرد کامل رونمایی شد

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به رونمایی از استاندارد آرد کامل، گفت: در حال حاظر در برخی استان‌ها از جمله مرکزی، قم، هرمزگان، اصفهان، تهران و غیره این آرد در دسترس نانوایان قرار دارد، اما این استاندارد هنوز اجباری نشده و امیدواریم در آینده فراگیرتر شود.
استاندارد آرد کامل رونمایی شد
به گزارش توليد ايرانی؛    مهدی اسلام پناه در حاشیه مراسم رونمایی از استاندارد آرد کامل در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در استاندارد جدید همه اجزای گندم، از جمله مغز، جوانه و سبوس گندم دیده شده و با اجرای آن نان کامل با کیفیت در اختیار مصرف‌کننده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در حال حاظر در برخی استان‌ها از جمله مرکزی، قم، هرمزگان، اصفهان، تهران و غیره این آرد در دسترس نانوایان قرار دارد. البته در حال حاضر این استاندارد اجباری نشده و امیدواریم در آینده فراگیرتر شود.

اسلام‌پناه با بیان فعلا به سبک انتخابی جلو می‌رویم و انتخاب را به مصرف‌کننده واگذار می‌کنیم، تصریح کرد: در مراحل بعدی این استاندارد وارد فرآیند اجباری شدن می‌شود. البته اجباری شدن باید در شرایطی انجام شود که سازوکارها فراهم شود و به نانوایی‌ها آسیب وارد نشود.

رئیس سازمان ملی استانداد با بیان اینکه مشوق فعلا در انتخاب مصرف کننده است، تصریح کرد: قیمت این آرد با قیمت آرد نانوایی‌های آزادپز تفاوتی ندارد.

به گفته وی فرق استاندارد آرد کامل با استاندارد قبلی این است  که استاندارد قبلی کامل نبود و برخی اجزا مثل سبوس و مغز گندم در نان وجود نداشت. بنابراین ذائقه مردم را به سمت نان روشن برده بودند. اما نان اصولا نباید سفید باشد، بلکه نان باید اجزای کامل سبوس و جوانه را داشته باشد.

اسلام پناه ادامه داد: به ازای مصرف متداول نان با آرد قبلی سالانه 0.5 سانتی متر چربی دور شکم برای مصرف کننده افزایش پیدا می‌کرد. در مقابل آرد جدید همه نیازهای مصرف کننده را پوشش می‌دهد و آثار منفی بر سلامت ندارد.

به گفته وی از امروز این آرد در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد.
کد مطلب: 38160
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *