يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
۰
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۹

قیمت نفت با کاهش ذخایر آمریکا صعودی شد

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا در پی کاهش ذخایر نفت آمریکا که نشانه مثبتی برای تقاضا بود، اندکی افزایش یافت.
قیمت نفت با کاهش ذخایر آمریکا صعودی شد
به گزارش توليد ايرانی،      بهای معاملات نفت برنت ۵ سنت معادل ۰.۰۶ درصد افزایش یافت و به ۸۸ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، به ۸۳ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید.

منابع بازار با اشاره به آمار موسسه امریکن پترولیوم اعلام کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل، ۳.۲۳۷ میلیون بشکه کاهش یافت. این آمار برخلاف پیش‌بینی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز است که افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای ذخایر نفت را برآورد کرده بودند.

معامله‌گران برای تائید این کاهش بزرگ، منتظر انتشار آمار رسمی ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا در بعدازظهر روز جاری هستند.
فعالیت تجاری آمریکا در آوریل، به پایین‌ترین رکورد چهار ماهه رسید. شرکت «اس اند پی گلوبال» روز سه شنبه اعلام کرد شاخص تولید «کامپوزیت پی ام آی» که بخش‌های تولید و خدمات را رصد می‌کند، از ۵۲.۱ واحد در مارس، به ۵۰.۹ واحد در آوریل کاهش یافت.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: این آمار می‌تواند سیاستگذاران را متقاعد کند که کاهش نرخ بهره، برای حمایت از اقتصاد، ضروری است.

کاهش نرخ بهره آمریکا می‌تواند از رشد اقتصادی این کشور پشتیبانی کند و به نوبه خود، تقاضا برای نفت در بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان را تقویت کند.

تحلیلگران همچنان جدیدترین تحولات در عرصه ژئوپلیتیکی خاورمیانه را زیرنظر دارند. با این حال، تحولات جاری تاثیری بر عرضه نفت از این منطقه نداشته‌اند.
کد مطلب: 38411
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *