دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
۰
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۶

مراکز خرید خود را از کالاها و برندهای ممنوعه خالی کنید

معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ضمن اشاره به ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق در ورودی و خروجی کشور به جمع‌آوری کالاهای فاقد شناسه کالا از تمامی فروشگاه‌ها و رعایت سقف انبار برای هر کالا، اشاره کرد و گفت که درخواست ما این است پیش از برخوردهای مقابله‌ای و انتظامی، مدیران فروشگاه‌ها از عرضه‌ کالاهای قاچاق جلوگیری کنند.
مراکز خرید خود را از کالاها و برندهای ممنوعه خالی کنید
به گزارش توليد ايرانی؛       صبح امروز (دوشنبه)، علی بیگی در نشست هماهنگی با مدیران مال‌ها (فروشگاه‌ها و مراکز خرید)، ضمن اشاره به شعار سال و تاکید بر جهش تولید آن هم با مشارکت مردم در جهت حمایت از تولید داخل اظهار کرد: در حوزه‌ مقابله با کالای قاچاق و حمایت از جهش تولید، جز به روی کار آمدن همه‌ ارگان‌ها و دستگاه‌ها در حوزه اجرا، تولید، فروش و... ممکن نخواهد شد. تولیدکننده، وزارت صمت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و... بایستی در جهش تولید مردمی همکاری داشته باشند؛ ضمن اینکه حلقه‌ اصلی نیز فروشنده است که بایستی کالای مجاز داخلی را بفروشد و از عرضه‌ کالای قاچاق غیرمجار جلوگیری شود.

معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا یکی از مباحث اصلی جهش تولید است، تصریح کرد: اگر قرار است که به تولیدکننده کمک کنیم، لازم است که در سطح بازار کمک صورت گیرد. وظیفه ستاد این است که از مبدأ تا مقصد که عرضه کف جامعه است، نظارت وجود داشته و از توزیع هرگونه کالای قاچاق جلوگیری شود. ما در سه حوزه‌ واردات در مبدأ، توزیع و فروش در واحدهای تجاری و در کف بازار، به صورت جدی در حال کار هستیم و عزمی جدی داریم.

 وی ضمن هشدار به مدیران مال‌ها و مراکز خرید، گفت: مدیران مراکز خرید بایستی توجه ویژه داشته باشند که در فروشگاه‌ها چه کالایی عرضه می‌شوند. متاسفانه مشاهده می‌کنیم که عمده کالاهایی که در مراکز خرید بزرگ به فروش می‌رسد، کالاهای وارداتی است که با سیاست اصلی تشکیل این فروشگاه‌ها در تضاد کامل است؛ بنابراین تاکید و درخواست ما این است پیش از برخوردهای مقابله‌ای و انتظامی، مدیران  فروشگاه‌ها از عرضه‌ کالاهای قاچاق جلوگیری کنند.
کد مطلب: 38470
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *