جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۱

جولان تولیدات خارجی در قشم!

عده ای از مسئولان کام مردم قشم را با تولیدات خارجی شیرین می کنند تا مردم مصرف کننده محصولات خارجی شوند!
جولان تولیدات خارجی در قشم!
توليد ايرانی: صنعت بیسکویت و شیرینی‌ها یکی از صنایعی بود که در این چندساله کمتر موردتهاجم اجناس خارجی قرارگرفته بود اما این صنعت به‌تازگی با پدیده هجوم کالای خارجی روبرو شده است.

صنعت بیسکویت و شیرینی‌جات یکی از صنایعی است که کمتر آسیب‌دیده و رکود آن‌چنانی نداشته است اما انگار عده‌ای پایشان را در یک کفش کرده‌اند تا این صنعت را دچار مشکل کنند.

سال‌های اخیر علاوه بر ورود قانونی بیسکویت، شکلات، کاکائو و ... به‌صورت قاچاق هم این مواد خوراکی وارد جزیره قشم شده است تا فروشگاه‌های این جزیره پر شود از کالاهای خارجی که شباهت آن در کشور وجود دارد.

رهبر معظم انقلاب تاکنون بارها درباره اهمیت خرید کالای ایرانی تأکید کرده‌اند: مصرف (کالای) داخلی، تولید داخلی را افزایش می‌دهد؛ تولید داخلی که افزایش پیدا کرد بیکاری برطرف می‌شود؛ تولید که رونق بگیرد، یعنی تورم کم بشود، گرانی کم بشود، اشتغال افزایش پیدا کند؛ این‌ها همه به هم متصل است؛ یکسر این قضیه دست ما مردم است که مصرف خودمان را چگونه انتخاب کنیم.

ورود کالاهای قاچاق و واردات محصولات خارجی با حجم بالا آن‌هم بدون پرداخت عوارض سبب وارد شدن ضربه به تولیدات داخلی می‌شود و حتی منجر به تعطیلی آن‌ها نیز شود.

واردات در کالاهای مصرفی که در کشور بهترینش راداریم نه‌فقط طعم شیرین کالاهای ایرانی را از کام مردم ایران می‌برد بلکه بافاصله گرفتن از اقتصاد مقاومتی طعم تلخ بیکاری را وارد زندگی بسیاری از جوان‌هایی می‌کند که نان‌آور خانواده هستند.

هرقدر که ما از این محصولات خارجی استفاده کنیم به اقتصاد کشورهای دیگر کمک کرده و به رشد و توسعه، کمک به اقتصاد مقاومتی و پایین آمدن نرخ بیکاری در کشور پشت کرده‌ایم، پس بیایید همه باهم از کالای داخلی حمایت کنیم.
کد مطلب: 458
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *