چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۴

بازار تولید فرش را دریابید!

وزیر صنعت و معدن گفت: علاقه مندیم سیاست گذاری‌های جدیدی با همکاری مشترک مجلس و دولت تدوین کرده تا بتوان فرش دستبافت را به روزهای رونق خود بازگرداند.
بازار تولید فرش را دریابید!
توليد ايرانی:در بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران که از نظر کمیت، کیفیت و تولید، بزرگترین نمایشگاه فرش دستباف جهان محسوب می‌شود و به لحاظ کمی و کیفی رشد قابل ملاحظه‌ای نسبت به دوره‌های قبل دارد، بیش از ۷۳۰ شرکت تولیدی و صادراتی هنر- صنعت فرش دستباف کشور حضور و مشارکت دارند و گنجینه‌ای از قالی‌های دستباف، مهم‌ترین کالای فاخر ایرانی و آثار کم نظیر بافندگان و هنرمندان ایرانی را به نمایش گذاشتند.
محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه تهران در نوع خود یکی از بی‌نظیرین نمایشگاه های فرش دستبافت در کل دنیا است و بزرگترین رخداد در این زمینه به حساب می آید.
 وی در ادامه افزود: در هیچ جای دنیا این حجم از دستبافته ها در یک نمایشگاه مشاهده نمی شود.
 شریعتمداری اذعان داشت: نمایشگاه امسال در 14 سالن به مساحت 30 هزارمترمربع تشکیل شده و علاوه بر 732 غرفه از شرکت های مختلف فرش دستباف کارگاه هایی نیز برای آشنایی کودکان با هنرصنعت  ملی در نظر گرفته شده است.
 وی اضافه کرد: بسیار علاقه مندیم سیاست‌گذاری‌های جدیدی در راستای آنچه که در سنوات گذشته در حوزه فرش دستباف اتفاق افتاده با همکاری مشترک مجلس و دولت تدوین کنیم تا بتوان فرش دستباف را به روزهای رونق خود بازگردانیم.
 وزیر صنعت معدن تجارت بیان کرد: هنر صنعت ملی فرش در توسعه فرهنگی ایرانی است و انتقال آن به کل دنیا تأثیر بسزایی داشته و هزینه های محصولی که برای سرمایه‌گذاری این چرخه لازم است و در ازای آن ارزآوری بالا از پتانسیل های مهم این صنعت به شمار می آید.
 شریعتمداری در خاتمه تأکید کرد: بایستی تدابیری در پی جبران جفای تاریخی که به فعالان این حوزه شده سنجیده شود و در این راستا برنامه وزارت صنعت، تأمین بیمه قالیبافان، تهیه امکانات بهداشتی و جلوگیری از روش های سنتی فرش بافی است که به سلامت قالیبافان لطمه وارد کرده است.
 انتهای پیام/
کد مطلب: 685
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *