سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۱

ممنوعیت صید میگو در آبهای خلیج فارس

ممنوعیت صید میگو در آبهای خلیج فارس
توليد ايرانی: بابک قائدنیا رئیس پژوهشکده میگوی کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان بوشهر ظرفیت بسیار بالایی در حوزه آبزیان دارد،گفت: در اجرای طرح های پایشی ذخائر میگو با استفاده از ظرفیت خلیج فارس این ذخائر اندازه گیری می شود و گشت های تحقیقاتی پژوهشکده میگوی استان بوشهر زمان آغاز و اتمام میگو را مشخص می کنند.

رئیس پژوهشکده میگوی کشور اظهار کرد: زمان صد میگو در استان بوشهر از 5مردادماه آغاز شد که در زمان اندازه گیری 70درصد میگوها 12 سانتیمتر بود و هر زمانی که صید شناور ها کمتر از 40کیلو گرم باشد صید ممنوع می شود.

قائدنیا افزود: با توجه به گشت های تحقیقاتی زمان ممنوعیت صید میگو در آبهای خلیج فارس در حومه استان بوشهر تعیین شده است و از بامداد 7شهریور ماه صید میگو ممنوع است.

وی با اشاره به زمان صید میگو، عنوان کرد: امسال صید میگو در استان بوشهر 33روز بود و صیادان توانستند افزایش 47درصدی صید میگو در استان بوشهر داشته باشند.

رئیس پژوهشکده میگوی کشور تصریح کرد: در ایام صید میگو بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است حدود 76 درصد صید مربوط به میگوی ببری سبز بوده است که به همشهریان عرضه شده است.

قائدنیا ادامه داد: میگوی ببری سبز از بهترین گونه میگوی خلیج فارس است که بیشترین صید به این گونه اختصاص دارد و 24 درصد صید صیادان هم  به میگوی سرتیز  اختصاص داشته است.

وی ابراز کرد: بیشترین صید میگو در بوشهر و دیر بوده است و بر اساس اطلاعیه ای که قبلا در اختیار شناورهای قرار داده شده است از بامداد امروز 7شهریور صید میگو در آبهای خلیج فارس ممنوع است و اگر صیادی تخلف کند تا فصل بعدی صید اجازه هیچ صیدی نخواهند داشت.
کد مطلب: 735
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *