شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۶

استقرار بیش از ۲۴۰ شرکت دانش‌بنیان در پارک فناوری پردیس+عکس

رئیس پارک فناوری پردیس گفت: در حال حاضر ۲۴۱ شرکت دانش‌بنیان در پارک فناوری پردیس مستقر است که این شرکت‌ها توانسته‌اند تاکنون به ۱۰ کشور ۲۵ میلیون دلار صادرات داشته باشند.
استقرار بیش از ۲۴۰ شرکت دانش‌بنیان در پارک فناوری پردیس+عکس
توليد ايرانی:مهدی صفاری‌نیا امروز در پانزدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴۱ شرکت دانش‌بنیان در این پارک مستقر است، اظهار داشت: این شرکت‌ها در سال ۹۵، ۲۵ میلیون دلار صادرات به ۱۰ کشور خارجی داشته‌اند.
وی با بیان اینکه رشد درآمدی این شرکت‌ها ۲۹.۸ درصد است، خاطرنشان کرد: میزان ۸۵۰ میلیارد ریال بر روی شرکت‌های دانش‌بنیان این پارک سرمایه‌گذاری شده که تنها ۱۰ درصد آن توسط دولت صورت گرفته است.
صفاری‌نیا با بیان اینکه این شرکت‌ها با دانشگاه‌های سراسر کشور هم‌افزایی داردند، گفت: طبق آمارهای به دست آمده، ۱۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور جذب پارک و شرکت‌های مستقر در پارک شده‌اند.
وی با بیان اینکه در سال ۹۵، ۳۶ پایان‌نامه دانشگاهی در شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس به مرحله اجرایی رسیده‌اند، اظهار داشت: در سال ۹۵، ۱۰۷ عنوان نوآوری و ثبت اختراع در این پارک نهایی شده که همین تعداد به محصولات جدید تبدیل خواهند شد.
رئیس پارک فناوری پردیس افزود: همچنین ۴۰ پروژه مشترک بین شرکت‌های فناوری پردیس و انجام ۲۶ تحقیق مشترک با ۱۷ کشور از جمله دستاوردهای این پارک است که در طی این سال‌ها به سرانجام رسیده است.
صفاری‌نیا با بیان اینکه ۵۰ میلیارد تومان معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس اخذ شده است، گفت: در سال ۹۵، ۳۰۰ نشان و گواهینامه توسط این شرکت‌ها دریافت شد.
کد مطلب: 795
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *