جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۴

کاهش صادرات نفت ایرانی به هند!

صادرات نفت ایران در ماه اوت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد روند نزولی به خود گرفت.
کاهش صادرات نفت ایرانی به هند!
توليد ايرانی: مرکز تحقیق و پیش بینی نفتی توماسون رویترز اعلام کرد، صادرات نفت ایران به هند در ماه گذشته میلادی، اوت، به ۳۳۵ هزار و ۴۰۰ بشکه در روز کاهش یافت که کمترین رقم از فوریه سال ۲۰۱۶ میلادی به بعد محسوب می شود.
 همچنین این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد روند کاهشی به خود گرفته است؛ ضمن اینکه واردات نفت هند از ایران در ماه اوت در مقایسه با ماه قبل از آن ۱۹.۲ درصد تنزل نشان می دهد.
در همین حال اکونومیک تایمز نوشت علت اصلی این مسئله به مناقشه هند با ایران بر سر توسعه میدان گازی «فرزاد»   بر می گردد که تهران امتیاز آن را به یک شرکت روسی داد.
 کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند، کاهش صادارت نفت ایران به هند می تواند پالایشگاه های هندی را برای پیدا کردن نفت جایگزین ایران که قمیت مناسبی هم برای آنها دارد را به یک چالش تبدیل کند.
البته هند بعداز بازسازی پالایشگاه های این کشور و روی آوردن آنها به نفت گرید سنگین تر به دنبال تنوع بخشیدن به تامین کنندگان نفت خود از جمله آمریکا و کانادا است تا با قیمت رقابتی بیشتری روبرو شود.
 در ماه گذشته میلادی واردات نفت به هند در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵.۳ درصد کاهش نشان می دهد که در مجموع رقم ۴.۰۵ میلیون بشکه را به خود اختصاص داده است.
در ماه گذشته میلادی صادرات نفت به هند از آمریکای لاتین و آسیای میانه از قبیل روسیه افزایش پیدا کرد که جبرانی برای کاهش خرید نفتی این کشور از خاورمیانه و آسیا به حساب می آید.
بر پایه این گزارش کشورهای عربستان سعودی، عراق، ونزوئلا و نیجریه به ترتیب بعنوان بزرگ ترین تامین کنندگان نفت هند در ماه اوت شناخته می شوند.
کد مطلب: 852
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *