سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
۰
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۵

جای خالی کالا‌های ایرانی در فروشگاه‌های ترکیه

یک کارشناس مسائل تجاری گفت:ترکیه به شدت به محصولات ایرانی نیاز دارد و جای کالاهای ایرانی در ویترین فروشگاه‌های ترک بسیار خالی است.
جای خالی کالا‌های ایرانی در فروشگاه‌های ترکیه
توليد ايرانی: موید حسینی صدر کارشناس مسائل تجاری گفت:در توافقنامه ای که 3 سال پیش با ترکیه امضا کردیم،قرار براین شد تا در طی 5 سال سطح تجارت بین دو کشور را بدون احتساب نفت،گاز ومشتقات نفتی به 30 میلیارد دلار در سال برسانیم.

حسینی صدر افزود:متاسفانه بعد از گذشت سه سال از این توافقنامه ،نتوانستیم به هدف گذاری مورد نظر برسیم و به نظر می رسد مسوولان نتوانستند بستر لازم برای حضور کالاهای ایرانی را در کشور ترکیه فراهم کنند.

رئیس سابق اتاق دوستی ایران و ترکیه بیان کرد: تحقیق ها نشان می دهد که بسترهای زیادی در حوزه های مختلف فرهنگی ،صنعتی و گردشگری بین دو کشور وجود دارد و رسیدن به سطح تجاری 30 میلیارد دلاری بسیار سهل الوصول است.

موید حسینی صدر اذعان کرد:ترکیه به شدت به محصولات ایرانی نیاز دارد و تمام مسافرانی که به این کشور سفر کرده اند،تایید می کنند که جای کالاهای ایرانی در ویترین فروشگاه های ترک بسیار خالی است.

این کارشناس تجارت در پایان متذکر شد:ترکیه شریک اقتصادی خوبی برای ایران به حساب می آید و سفر 5 میلیون ایرانی هر سال به ترکیه ،این موضوع را تایید می کند و مسئولان باید فکر عاجلی در جهت تدوین سیاست گذاری کلان برای روابط اقتصادی با ترکیه کنند.
 
کد مطلب: 922
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *