جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۹

غذای سگ در لیست کالاهای وارداتی!

واردات بی رویه کالاهای غیر ضروری به کشور کمر تولیدکنندگان داخلی و واحدهای صنعتی را شکسته است و تعداد بیکاران روز به روز در حال افزایش است .
غذای سگ در لیست کالاهای وارداتی!
توليد ايرانی: امروزه بیشترین چالش ها و مشکلات مردم و جامعه در حوزه اقتصاد است و متاسفانه ما شاهد تعطیلی بسیاری از کارخانه ها ، واحدهای صنعتی و تولیدی در کشور هستیم .
یکی از مهم ترین دلایل این مشکلات می تواند واردات بی رویه کالاهای غیر ضروری و مشابه داخلی به کشور باشد و تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی هم سبب افزایش بیکاری در کشور شده است و در حال حاضر تعداد بیکاران روز به روز در حال افزایش است .
مبارزه با کالاهای وارداتی یک مطالبه مردمی است 
محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با واردات کالا به کشور اظهار داشت : جای تاسف است که ما یک سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری برای کنترل مرزهایمان انجام نمی دهیم .
زاهدی افزود :کالاهای مورد نیاز کشور باید از مبادی قانونی به کشور وارد شوند و در این زمینه قانون دیگر نیازی نیست و باید قوانین موجود تنها توسط دولتمردان اجرا و عمل شوند .
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : در کرمان بسیاری از کارخانجات به لحاظ نبود نقدینگی و اشباع کالاهای خارجی و چینی تعطیل شده اند لذا باید به مطالبه مردمی که مبارزه با کالاهای وارداتی و قاچاق است جامع عمل بپوشانیم.
بسیاری از تولیدکننده ها تبدیل به بدهکاران بانکی شده اند/ واردات نسنجیده کالاها فضای کار و اشتغال را از بین برده است
احمد محمدی انارکی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص گفت : امروزه شرایط سختی برای حمایت از تولید داخلی و تولید کننده ها وجود دارد  و بسیاری از تولید کننده ها به دلیل گرفتن تسهیلات زیاد از بانک ها تبدیل به بدهکارانی شده اند که متاسفانه هزینه های بالایی را صرف انجام کار خود کرده اند تا اشتغال زایی کنند .
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : متاسفانه شاهد این هستیم که برخی از کالاهای غیر ضروری از جمله غذای سگ به کشور وارد می شوند که اصلا ضرورتی به واردات آن ها نیست ؛ واردات نسنجیده و کارشناسی نشده کالا به کشور سبب از بین بردن اشتغال و فضای کسب و کار می شود.
محمدی انارکی با اشاره به این که دولت باید تدابیر خاصی در خصوص تعرفه ها و واردات کالاها به کشورانجام دهد ، عنوان کرد : دولت برخی اوقات مانع از ورود ۱۱۴ قلم کالا به کشور می شود لذا کالاهایی که نیاز بیشتری به آن هاست از طریق قاچاق تامین می شوند  .
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در رابطه با ارتباط بین واردات کالا به کشور و بیکاری اظهار داشت : سالانه تقریبا واردات و صادرات کالا به کشور مساوی است و در کنار آن  هم ده ها میلیارد دلار کالای قاچاق داریم که این ها بخش بسیاری از اشتغال ما را از بین می برند.
 
کد مطلب: 929
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *