جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۴

بلبرینگ سازی تبریز هم قربانی واگذاری نادرست به بخش خصوصی شده است

نماینده روسا و سرپرستان شرکت بلبرینگ سازی تبریز با اشاره به اینکه بلبرینگ سازی تبریز قربانی واگذاری‌ نادرست به بخش خصوصی شده است، گفت: کارخانه بلبرینگ سازی تبریز در صورت تولید با ظرفیت کامل خود توانایی این را دارد که 6 تا 7 درصد از نیاز سالانه کشور به بلبرینگ را تامین کند.
بلبرینگ سازی تبریز هم قربانی واگذاری نادرست به بخش خصوصی شده است
توليد ايرانی: طبق اصل 44 قانون اساسی دولت باید از دخالت مستقیم در فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کلان خودداری کند و آن را با شرایط تعیین شده‌ و کارشناسی شده‌ای به بخش خصوصی واگذار کند تا منجر به رشد و اعتلای اقتصادی کشور شود.
اما متاسفانه به دلیل صحیح اجرایی نشدن این قانون نه تنها کارخانجات تولیدی ما با واگذاری به بخش خصوصی رشد و ارتقایی نداشتند بلکه بخاطر واگذاری‌های نا مناسب به افرادی که صلاحیت لازم برای اداره چنین کارخانجاتی را نداشته اند بسیاری از این کارخانجات به سمت تعطیلی و ورشکستگی کشیده شده‌اند.
کارخانه بلبرینگ سازی تبریز هم مدت‌هاست که درگیر مشکلات ناشی از واگذاری‌های نادرست کارخانجات  به بخش خصوصی شده است طوری که تا قبل از واگذاری این کارخانه با ظرفیت کامل و حدود 400 نفر کارگر مشغول به فعالیت بوده اما با واگذاری آن به بخش خصوصی در سال 91 رفته رفته ظرفیت تولید آن کاهش یافته و به تدریج تعداد نیروهای خود را به حدود 230 نفر کاهش داده است.
متاسفانه طی 7 ماه اخیر کارگران این کارخانه حقوقی دریافت نکرده‌اند و به همین منظور هفته گذشته کارگران بلبرینگ سازی تبریز اعتراضات صنفی خود را آغاز کردند.
مهران رفیق اسکویی نماینده روسا و سرپرستان شرکت بلبرینگ سازی تبریز با اشاره به اینکه چندین سال است که این کارخانه با مشکلات سوء مدیریتی خود دست و پنجه نرم می‌کند، اظهار داشت: سال 91 کارخانه بلبرینگ سازی تبریز در راستای اجرایی کردن اصل 44 قانون اساسی بدون در نظر گرفتن نسبت فرد متقاضی سهام کارخانه با صنعت و تولید این کارخانه به بخش خصوصی که هیچ سنخیتی با حوزه فعالیت‌های صنعتی و تولیدی نداشت واگذار شد.
وی ادامه داد: تمامی مدیرانی هم که در طول این مدت از سوی این بخش خصوصی برای مدیریت کارخانه روی کار آمده‌اند علاوه بر ناتوانی در تامین نقدینگی و مواد اولیه مورد نیاز کارخانه، مسائلی همچون ضعف مدیریتی و ضعف اطلاعاتی آن‌ها نیز کارخانه را روز به روز با مشکلات بیشتری مواجه می‌کرد.
نماینده روسا و سرپرستان شرکت بلبرینگ سازی تبریز با عنوان اینکه در حال حاضر چیزی نزدیک به 7 ماه معوقات حقوقی داریم، بیان داشت: انتخاب مدیران کارخانه به صورت انتصابی و از سوی سهامدار شرکت صورت می‌گرفت که اکثرا چون از بیرون انتخاب می‌شدند با ضعف مدیریتی و عدم تجربه و توان کافی در این حوزه برخوردار بودند تا همین اواخر که مسئول مالی شرکت به عنوان قائم مقام این شرکت انتخاب شد و با وجودی که کارخانه با مشکلات نقدینگی بسیار زیادی مواجه بود طی این مدت بخش زیادی از معوقات کارمندان و کارگران این کارخانه پرداخت شد اما با اینحال هنوز چیزی نزدیک به 7 ماه حقوق از این کارخانه طلبکاریم.
 وی با اشاره به اعتراضات صنفی کارگران در هفته گذشته عنوان کرد: این اعتراضات از ابتدای امسال آغاز شده بود که همین هفته گذشته بعد از اعتراضات و تجمع مجدد کارگران فرماندار قول مساعدت این را دادند که آخر هفته جاری سازمان حمایت از صنایع با ورود مستقیم خود به این مسئله هر چه زودتر مشکلات این کارخانه را برطرف نماید که امیدواریم تا پایان این هفته این معضل به زودی برطرف شود.
رفیق اسکویی با بیان اینکه نیاز سالانه کشور چیزی حدود 100میلیون بلبرینگ در سال می‌باشد، اظهار داشت: اگر کارخانه بلبرینگ سازی تبریز رونق بگیرد و شرایطی فراهم شود تا این کارخانه بتواند با ظرفیت کامل و به صورت 3 شیفت کار کند توان این را دارد که سالانه نزدیک به 6 تا 7 میلیون بلبرینگ تولید و به بازار عرضه کند که البته با حمایت‌های بیشتر و افزایش و نوسازی دستگاه‌های موجود توان صادرات را نیز خواهیم داشت.
کد مطلب: 956
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *